سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نمایش " در باب تفریحات سالم و غیر سالم ":

همه مسائل در جشنواره تئاتر فجر در دقیقه آخر مشخص می‌شود

"فریبرز کریمی" سخنانی را در خصوص عملکرد جشنواره‌ی تئاتر فجر مطرح کرد.

"فریبرز کریمی" کارگردان نمایش " در باب تفریحات سالم و غیر سالم"در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران  گفت: متنی را برای جشنواره داشتم که به فراخوان نرسید و به پیشنهاد احسان عرفانی قرار شد این کار را با هم تجربه کنیم.
 
 وی ادامه داد: ما با هم نتیجه گرفتیم که من بیشتر به مسائل فرمالیته و تصویری نمایش توجه کنم و عرفانی نیز به عنوان نویسنده روی متن  تمرکز کند.
 
 این کارگردان افزود: پس از پذیرش متن صدور سه هفته به انتخاب بازیگر مشغول شدیم و از شهریور تمرین آغاز شد.
 
 کریمی اظهار داشت: از خروجی کار راضی‌ام به دلیل اینکه دکور بسیار سنگین بود و تا یک ساعت مانده به اجرا نصب دکور طول کشیده بود و گروه  نتوانست حتی یک بار با دکور تمرین کند.
 
وی به دلیل ضعف بازیگران در اجرای دوم گفت: به خاطر تاخیر در اجرای اول و حضور ناگهانی و زود داوران در اجرای  دوم مجبور به شروع سریع نمایش شدیم و در دکور نیز اشکالی به وجود آمد و سعی ما در برطرف کردن آن به وجود آمدن استرس در بازیگران شد.
 
کریمی در جشنواره افزود: در جشنواره تئاتر همه چیز در دقیقه آخر مشخص می‌شود مثل نمایش گروه ما  و کوروش در دقیقه آخر طول کشید این جشنواره نیز از انتخاب هیات داوران تا بلیت‌های ارائه شده به گروه یا برنامه‌ریزی اجراها اینگونه برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: تنظیم جدول جشنواره باید بسیار زودتر صورت می گرفت تا دکور براساس آن سالن طراحی شود یکی از دلایل آماده نبودن دکور، مشخص شدن جدول یک هفته قبل از جشنواره است اجرای ما باید هفت روز بعد در سالن انتظامی انجام می شد با پیگیری گروه دو روز بعد سالن حافظ انتخاب شد.
 
 کریمی خاطر نشان کرد: عوض شدن دبیر جشنواره نیز به این امر دامن زد و باعث به هم ریختن برنامه ها و ناهماهنگ شدن بیش از اندازه‌ی دبیرخانه شد.
 
انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.