سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان

دانشگاه آزاد اسلامی امروز به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ کریم زارع نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سه استان جنوبی کشور گفت: این در حالی است که این دانشگاه توانسته سه مرتبه ریاست شورای اجرائی دانشگاه جهان اسلام (FUIW) و دو مرتبه به عنوان عضو هیات اجرایی دانشگاه های جهان (IAU) انتخاب شود.


وی ادامه داد: امروز مقالات و سطح علمی استادان دانشگاه آزاد و افتخار آفرینی آنها در سطح ملی، بین المللی و منطقه ای حرکتی شایسته، غرور آفرین و ارزشمند برای کشور است.

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمام فعالیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد شناسایی، حمایت، ترغیب، تشویق، هدایت و تربیت استعدادهای بالقوه و بالفعل دانشگاهیان و نخبگان با هدف توسعه علم و فناوری، پژوهش های کاربردی نوآور و کارآفرین به منظور تجاری سازی ایده ها برای شکوفایی علمی، اقتصادی و توسعه ایران اسلامی اجرا می شود.

وی بیان کرد: دولت برای تحقق برنامه های راهبردی خود ، نیازمند پشتیبانی عملی تمام دانشگاهیان ایرانی در داخل و خارج کشور است به همین سبب باید برای ایجاد هم افزایی و ارتباط قوی این قشر با دولت تلاش شود.

رییس دانشگاه آزاد شیراز هم گفت:208 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 60 مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده شده و برای شرکت در همایش ملی فرستاده شده است.

حمیدرضا حقیقت ادامه داد:بنا به اظهار هیات داوران ، کیفیت مقالات این همایش در حد مقالات موسسه اطلاعات علمی (ISI) است که این افتخار ارزشمندی برای دانشگاه آزاد است.

وی افزود: آنچه از مجموع مقالات همایش مشخص است این است که آموزه ها، تعالیم و سیره ائمه اطهار به ویژه امام موسی کاظم(ع) منبعی اصیل و بی بدیل برای سبک زندگی مطلوب اسلامی است.

حقیقت گفت: بهره گیری از زندگی و سیره ائمه معصومین (ع) راهگشای رسیدن به سبک زندگی اسلامی و درمانی برای آسیب های امروز جوامع اسلامی است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد از پارسال برگزاری یک سلسله همایش را با عنوان سبک زندگی ائمه(ع) آغاز کرده است و هر یک از دانشگاه های آزاد در استان ها بررسی سبک زندگی یکی از ائمه(ع) را بر عهده دارند.

حقیقت ادامه داد: دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دچار تغییر ساختار شده و تشکلاتی که پیش از این به عنوان منطقه نام برده می شد منحل شده و به دانشگاه های استان تبدیل شده است و ریاست امنای دانشگاه بر عهده ریاست دانشگاه یا نماینده تام الاختیار گذاشته شده است.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، حضوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.