سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرباقری در نشست نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور ؛

رفع آسیب‌های موجود جامعه بدون حضور فعال مردم امکان‌پذیر نیست

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان دولت می‌توانند با تکیه بر پتانسیل بالای خود اساسی‌ترین امور را در کشور به بهترین وجه انجام دهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی در نشست مشترک دبیران کل سازمان‌های مردم نهاد و نمایندگان سمن‌های استانی سراسر کشور که به میزبانی وزارت کشور در سالن اجتماعات شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، گفت : بیانات رئیس‌جمهور در دیدار آتی با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد کشور می تواند راهبردی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های NGO ها باشد.

میرباقری با اشاره به برگزاری بیش از ده‌ها نشست تخصصی ملی و استانی با حضور وزیر کشور، دستگاه‌های تخصصی و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد برای طرح مطالب، رفع مشکلات و در اختیار قراردادن تسهیلات بیشتر به سمن‌ها گفت : سازمان‌های مردم نهاد در ترسیم افق و دیدگاه‌های خود صرفاً به وضعیت ایده‌ال توجه نکنند و ضروری است بر اهمیت کار مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: سمن‌ها می‌توانند با استفاده مطلوب از تجربیات گذشته و حسن توجه به فرصت‌های موجود گام های محکمی بردارند.

میرباقری برگزاری همایش سازمان‌های مردم نهاد با رئیس‌جمهور را فرصتی استثنایی برای NGO ها دانست و اظهارداشت: تلاش ما بر این است که با برگزاری مطلوب این نشست بلوغ تخصصی تشکل‌ها نشان داده شود.

وی از نمایندگان سمن‌ها خواست مطالب خود را به صورت مهندسی و دقیق جهت طرح در دیدار چهار هزار سمن به نمایندگی از حدود 18 هزار سمن با رئیس‌جمهور جمع بندی و ارائه کنند.

میرباقری خاطرنشان کرد: امروز به این تجربه رسیده‌ایم که ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی و رفع آسیب‌های موجود بدون حضور فعال، آگاهانه و سازماندهی شده مردم امکان پذیر نیست، به همین منظور دولت با بسترسازی مناسب، زمینه هدایت هوشمندانه مردم را برای اجرا و توسعه فعالیت‌های مردمی فراهم می سازد و باید فرهنگ سازی و تلاش کنیم از ظرفیت هنگفت مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.