نیره پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه خودروی اسکانیا درگیر مسائلی شده بود که نیازمند بررسیهای همه جانبه است، اظهار داشت: زمانی که تولیدی در کشور صورت میگیرد قطعا دارای استانداردهای اولیه بوده است اما ممکن است تحقیقاتی توسط کاربرها روی کالاها انجام شود که در ضوابط استاندارد قید نشده باشد.
وی افزود: هم اکنون ما در حال رایزنی با وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروساز مربوطه برای حل هر چه سریعتر مشکلات به وجود آمده هستیم.
وی ادامه داد: تحقیقات طراحی باید به صورت منطقی روی خودروها انجام شود نه به این صورت که هر سازمانی اقدام به ارائه ضوابطی در این خصوص کند.
رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون با پلیس وارد تعاملاتی شدهایم گفت: باید هر سازمانی حد و مرزهای کاری خود را رعایت کند.
وی اضافه کرد: پلیس مسئولیت شمارهگذاری خودرو را دارد و زمانی که سازمان ملی استاندارد و سایر سازمانهای ناظر بر کیفیت خودروی مذکور را تأیید میکنند قطعا پلیس باید شمارهگذاری را انجام دهد.
پیروز بخت با اشاره به اینکه اسکانیا تأییدات لازم را دارد تصریح کرد: مشکلاتی که پیش آمده باید ریشه یابی شود تا ببینیم آیا این مشکلات ناشی از طراحی اولیه بوده یا مسائلی دیگری در این موضوع دخیل بوده است.
***پلیس مرجع کیفیت استاندارد نیست رییس سازمان ملی استاندارد با یادآوری اینکه بارها اعلام کردهایم خودروی اسکانیا استاندارد است اظهار داشت: خودرو طی ضوابطی تأیید نو میشود، البته تأیید نو با استاندارد متفاوت است.
وی ادامه داد: تأیید نو یعنی یک تعداد استانداردهای حاکم بر قسمتها و قطعات مختلف باید مورد تأیید سازمان ملی استاندارد قرار بگیرند.
پیروز بخت افزود: هم اکنون ممکن است بخشهایی مورد اشکال واقع شده باشد که اصلاً هنوز مشمول استاندارد نباشند به هر حال این مسائل باید بررسی شود.
رییس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: لازم است تمام سازمانها حد و مرز و کارهای خود را رعایت کنند تا مشکلات هر چه سریعتر رفع شود.
انتهای پیام/