سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در صورت کنترل و کاهش تورم

نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در صورتیکه تورم را کنترل وکاهش دهد اجازه دارد فاز دوم هدفمندی یارانه ها را به اجرا درآورد.

تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  با بیان اینکه طبق مصوبه هدفمندی یارانه ها فقط بایستی 50 درصد یارانه مستقیم پرداخت شود، اظهار داشت: در صورتیکه در سال پیش رو همانند سال 1392 پرداخت یارانه مستقیم به مردم با همین رقم سابق باشد باید حدود 42 هزار میلیارد تومان از 53 هزار میلیارد تومان درآمدی را در سال آینده به این مهم تخصیص دهیم.
وی گفت: دیگر مبالغ باقی مانده نیز صرف بخش صنعت ، تولید ، درمان، بیمه و سایر پرداخت اختصاص می یابد.
نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به این موضوع که مجلس 10 هزار میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها را در سال 1393 به بخش تولید اختصاص می دهد، افزود:در حال حاضر متاسفانه سرانه بیمه برای اکثریت مردم 4 هزار تومان است که دولت و مجلس قصد دارد این مبلغ را به بیست هزار تومان افزایش دهدتا مردم از امکان درمان و سلامت بیشتری برخوردار باشند .
وی افزود: در بودجه سال 1393 نزدیک به سه هزار میلیارد تومان برای بیمه روستاییان و شهرهای که زیر 20 هزارنفر جمعیت دارد اختصاص یافته است تا از بیمه کامل برخوردار باشند .
وی با بیان اینکه بایستی به وضعیت حاشیه نشین ها نیز رسیدگی شود و این مهم با برنامه ریزی در یارانه قابل انجام است گفت : در بودجه سال پیش رو پیشنهاد کرده ایم در صورت تمایل دولت با برقراری ابزار لازم برخی دهک های بالای جامعه را از دریافت یارانه نقدی حذف کند که حدود ده درصد جامعه را تشکیل می دهند و برای افزایش یارانه نقدی نیز این کار باید از دهک های پایین شروع شود.
نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در کل به پیمانکاران حدود 13 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و در بودجه سال آتی برای پرداخت این بدهی ها در نظر گرفته ایم، افزود: بدهی دولت به اشخاص حقیقی مانند ایثارگران نیز حدود 4 هزار میلیارد تومان است که از محل فروش سهام تامین خواهد شد .
وی گفت: در بودجه سال 93 دولت را موظف است برای پرداخت بدهی هایش اوراق مشارکت بفروشد.
نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه درآمد 66 هزار میلیارد تومانی از بخش مالیات در بودجه پیش بینی شده است، گفت: در بودجه سال 93 ساز و کارهای نظارت در بخش وصول مالیات و تشویق مالیات دهندگان در نظر گرفته شده است./ش ک
برچسب ها: فاز ، دوم ، هدفمندی ، یارانه ، بهداشت ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.