سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

بهره برداری ازیک میلیون هکتار طرح آبخیزداری کشور در هفته منابع طبیعی

امسال برای اجرای طرحهای آبخیزداری در کشور یک هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بیش از یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری در هفته منابع طبیعی در کشور به بهره برداری می رسد.
پرویز گرشاسبی افزود: امسال برای اجرای طرحهای آبخیزداری در کشور یک هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه طرحهای آبخیزداری در هفته منابع طبیعی در حوزه های مختلف به بهره برداری می رسند به اثرات این طرحها اشاره کرد و گفت: کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از تخریب سرزمین بر اثر فرسایش آبی، بادی و سیل و نیز تغذیه سفره های زیرزمینی از مهمترین ثمرات این طرحها هستند.
گرشاسبی به اجرای 25 میلیون و 500 هزار هکتار طرح آبخیزداری در کشور تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرحها به طور متوسط 500 مترمکعب تولید آب بدنبال دارد و با اجرای این حجم عملیات آبخیزداری 12 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب ناشی از کاهش تبخیر در کشور استحصال شده است.
وی با بیان اینکه طرحهای بزرگ فیزیکی نظیر ساخت سد برای نجات آب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور تاثیرگذار نیست گفت: سفره های زیرزمینی بهترین سد برای حفظ منابع آبی است و طرحهای آبخیزداری عامل مهمی در تغذیه این سفره ها به شمار می رود.
معاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در هفته منابع طبیعی همایش ملی آبخیزداری به میزبانی استان سمنان در گرمسار برگزار می شود و در این همایش جوامع محلی دست آوردهای خود را در اجری طرحهای مشارکتی ارائه و به نقد می گذارند.
هفته منابع طبیعی از پانزدهم تا بیست و دوم اسفند در کشور برگزار می شود و شعار امسال این هفته ˈمنابع طبیعی برای مردم با مردمˈ تعیین شده است./ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.