سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آمادگی کامل هلال احمر آذربایجان غربی برای خدمات‌رسانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی گفت: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با 12 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای از آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی برخوردار است.

یحیی زینالپور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هدف از ایجاد پایگاه‌های ثابت امداد و نجات جاده‌ای تلاش برای ایجاد اطمینان خاطر و تامین امنیت فکری برای جامعه از نظر سهولت دسترسی به خدمات، جستجو نجات و امدادرسانی در صورت نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ارائه خدمات نجات به مصدومین ناشی از سوانح جاده‌ای و سایر ماموریت‌های محوله، ارائه خدمات امدادی به در راه‌ماندگان و مصدومین ناشی از حوادث و سوانح جاده‌ای از دیگر اهداف ایجاد پایگاه‌های امدادی است.

زینالپور با تاکید بر تلاش برای به حداقل رساندن زمان ارائه خدمات امداد و نجات در حوزه عملیاتی به آسیب‌دیدگان حوادث و سوانح، ادامه داد: ارتقای توان عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در پاسخگویی به حوادث و سوانح و تلاش در راستای کاهش مرگ‌ومیر و معلولیت‌های ناشی از حوادث و سوانح و اقدامات غیراصولی توسط افراد غیر متخصص و افزایش تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در جهت ارائه خدمات مطلوب به آسیب دیدگان حوادث و سوانح از وظایف مهم پایگاه‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: استان آذربایجان غربی دارای 12 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان بوده که این پایگاه‌ها در خارج شهر و در محو‌های حادثه‌خیز و پر خطر مستقر هستند.

وی یادآور شد: نیروی انسانی مستقر در هر پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای یک نفر راننده (نجاتگر پرسنل) و 3 نفر نجاتگر داوطلب در هر شیفت کاری در این پایگاه‌ها مستقر هستند که دوره‌های عمومی و تخصصی مرتبط را گذرانیده و در دوره‌های بازآموزی فصلی شرکت کرده‌اند./ش

برچسب ها: هلال احمر ، جمعیت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.