سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقوق بشر به سبک غربی (52)؛

تکرار دوباره داستان "اعدام و حقوق بشر" در رادیو فردا

از این پس در مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به پرونده هایی می پردازیم که نشان دهنده نقض حقوق بشر در کشورهای مدعی غربی است. این کشورها که خود دم از حقوق بشر می زنند در موارد بسیاری آن را زیر پاگذاشته و خلافش رفتار کرده اند،برخی از این پرونده ها را برای شما هرشب بازنشر می کنیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  رادیو فردا در این هفته نیز همانند هفته های قبل، از دروغ پردازی در حوزه ی حقوق بشر و سیاه نمایی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران اسلامی، غافل نبوده است و در گزارشی با پرداختن دوباره ای به موضوع اعدام، از "افزایش ناگهانی" اعدام در کشورمان، طی سال جدید میلادی خبر داده و می آورد: «در تازه ترین گزارشی که گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر منتشر کرده اند از دولت ایران خواسته شده است تا جلوی اعدام هایی را که از آغاز سال جدید میلادی، در سه هفته گذشته، به طور فزاینده ای انجام شده است، بگیرد ...»!

رادیو فردا در بخشی دیگر از این گزارش نیز، ضمن پرداختن به جدیدترین دروغ پردازی های حقوق بشری احمد شهید در گزارش اخیر خود، عنوان می کند: «این گزارش عمیقا در مورد اعدام هایی که از نظر جهانی به خاطر «جدی ترین جرایم» صورت نمی گیرند، ابراز نگرانی می کند ...»!

این رسانه ی آمریکایی، همچنین تأکید می کند: «کریستف هاینز، ناظر بر "اعدام های فراقانونی، شتاب زده یا خودسرانه"، خوان منذر، ناظر بر "شکنجه، تنبیه یا درمان غیر انسانی" و احمد شهید، ناظر ملل متحد بر حقوق بشر در ایران، که گزارش دوم بهمن ماه را امضا یا تأیید کرده اند به "40 اعدام" طی دو هفته نخست سال میلادی جدید اشاره کرده اند ...»!

اما جدا از مبهم بودن منابعی دستیابی به این آمار و ارقام دقیق!، این سوال وجود دارد که رادیو فردا و این ناظرین بر "اعدام های خودسرانه و فراقانونی، شکنجه و حقوق بشر"، چطور در مورد ایران این گونه فعال هستند، اما طبق معمول در مورد نقض همه ی این موارد، آن هم به طور گسترده در آمریکا و غرب، سکوت می کنند؟!

در حالی این ادعاها در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورمان، بخصوص در مورد نحوه و میزان اعدام ها مطرح می شود، که در نگاه آن ها حتی اعدام قاتلین، دزدان ناموس و مجرمین حوزه ی مواد مخدر که چندین زندگی را نابود می کنند نیز، فراقانونی و شتاب زده است.

اما در طرف دیگر، آمریکایی که با دارا بودن بیش از دو میلیون زندانی، رتبه ی اول در دنیا را به خود اختصاص داده و با آماری که نشان می دهد بیش از هفتاد درصد این تعداد را سیاه پوستان، حداقل بیست و سه درصد را شهروندان سایر کشورها و تنها کمتر از هفت درصد را سفید پوستان آمریکایی تشکیل می دهند، در حالی که بیشترین جرم و جنایت در ایالت های مختلف این کشور توسط سفید پوستان آمریکایی صورت می گیرد، مدافع حقوق بشر در جهان است!

باید از رادیو فردا و این ناظرین پرسید که چطور در مواجهه با زندان های مخفی آمریکا در نقاط مختلف جهان و شکنجه های وحشیانه ای که در این زندان ها رواج دارد، یا در مواجهه با بازداشت بیش از صد کودک عراقی توسط نیروهای آمریکایی، فعالیت های مخفیانه و غیر انسانی سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) در جای جای این کُره ی خاکی، آن هم با وجود وعده های باراک اوباما برای قطع این فعالیت ها و تعطیلی این نوع زندان ها و ... سکوت کرده اند؟!

صدها نفر در نقاط مختلف جهان به دلایلی نا معلوم توسط نیروهای سیا ربوده شده اند و در این زندان های مخفی مورد شکنجه های ابداعی این سازمان قرار گرفته اند، مانند خالد المصری که در آلمان ربوده شد و بعد از انتقال به زندانی در افغانستان و شکنجه ی بسیار، پس از مدتی در آلبانی رها گردید و اعلام شد که وی را اشتباهی بازداشت کرده اند؛ اما همچنان این رسانه ها و ناظران مدعی حقوق بشر، ساکت نظاره گر هستند.

این نقض حقوق بشر در تمامی غرب گسترده است، اما رادیو فردا گویا به دنبال حقیقت نیست، بلکه فقط به دنبال پیگیری دشمنی با ملت و نظام ایران اسلامی است؛ اگر نه وقتی چند وقت پیش "دیودان ام بالا ام بالا"، کمدین فرانسوی، فقط به این دلیل که حرکت دستانش نوعی دشمنی با یهود را نشان می داد، بازداشت گردید، اندکی واکنش نشان می داد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
آخه رادیو اجنبی بخواب دیگه بو می دی
آسمان
۱۰:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
بنده بسیار از گزارش های روشنگری تان استقبال و حمایت میکنم و اگر هم میبینید نظرات زیاد نیست، نه این که مردم مخالف هستند و یا متن را نمی خوانند، بلکه فرصت نمیکنند و یا ضرورت نمیبیند که برای تمام مطالبی که می خوانند، نظر بگذارند!
وگرنه تمام مردم انقلابی طرفدار صداو سیما و باشگاه خبرنگاران جوان هستند که همواره انقلابی رفتار میکنند!
حسن
۰۷:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
مرگ برعاملان فساددراسلام.مرگ براسرایئل