سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به علت استفاده از ویندوز xp ؛

سیستم عامل همه عابربانک های دنیا باید تعویض شود!!

همانطور که می دانید ،مایکروسافت تا چند وقت دیگر پشتیبانی خود از ویندوز XP را قطع خواهد کرد یعنی عابربانک ها یا حتی ATM های سراسر دنیا باید به زودی تعویض و یا به روز رسانی شوند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛  همانطور که می دانید مایکروسافت تا چند وقت دیگر پشتیبانی خود از ویندوز XP را قطع خواهد کرد و این بدان معناست که عابربانک ها یا  حتی ATM های سراسر دنیا باید به روز رسانی شوند. جالب است بدانید ۹۵ درصد و کلیه ATM های دنیا همچنان مبتنی بر سیستم عامل XP هستند. این آمار را بزرگترین تامین کننده ATM آمریکا یعنی NCR اعلام کرده است.

قطع پشتیبانی مایکروسافت از XP بدان معنا خواهد بود که عابربانک ها در معرض خطر هک شدن قرار خواهند داشت.
البته مایکروسافت از مدتها پیش مشتریان را از این مطلب با خبر کرده است اما شرکت ها و سازمان هایی که بنیاد فعالیت ها و محصولات خود را بر XP نهاده اند هنوز واکنش مناسبی به این اطلاعیه مایکروسافت نداده اند.


به نظر می رسد ویندوز ۷ جایگزین XP در این دستگاه ها شود که اگر کلا منجر به از رده خارج شدن عابربانک ها نشود، اغلب به یک ارتقا سخت افزاری نیز نیاز دارند. این کار هزینه های زیادی را بر دوش بانک ها خواهد گذاشت.
اما هرچه به زمان قطع پشتیبانی مایکروسافت از XP نزدیک شویم، می توانیم امیدوار تر باشیم که ازشر عابربانک های کم سرعت و قدیمی خلاص شویم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.