سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار ولایتی با انجمن علمی بلاروس مطرح شد

تاکید بر گسترش روابط علمی میان جمهوری اسلامی ایران و بلاروس

در دیدار علی اکبر ولایتی با انجمن علمی بلاروس بر گسترش روابط علمی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با انجمن علمی بلاروس با اشاره به همکاری‌های علمی و فناوری میان دو کشور اظهار داشت: یادداشت تفاهم منعقده، نیاز آکادمی علوم بلاروس و کمیته علم و فناوری بلاروس و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، مسئله‌ای است که باید کماکان مورد تاکید و گسترش روابط میان دو کشور قرار گیرد.

تیتوف رئیس مرکز علمی تحقیقات بیولوژی ایدئولوژی بلاروس در زمینه باکتری سل گزارشی را ارائه کرد که این پروژه طی سه سال با استفاده از میکروسکوپ‌های اتمی در زمینه شناخت ماکروباکتری به موفقیت رسیده است.

تیتوف در ادامه با اظهار امیدواری از وضعیت دانشجویان ایرانی حاضر در دانشگاه بلاروس تصریح کرد: امیدواریم همکاری‌های دانشگاهی میان دو کشور در آینده گسترده‌تر شود.

گفتنی است؛ در این جلسه معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک نیز نظرات خود را در زمینه همکاری‌های علمی میان دو کشور ابراز کردند و مقرر شد که پروژه باکتری سل ادامه یابد و همکاری‌ها در زمینه‌های دیگر به خصوص در علوم نوین مانند نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، لیزر و ارتباطات ادامه پیدا کند.

لازم به ذکر است؛ دو طرف در مورد بیماری سل و پیشگیری از شیوع آن مذاکره کردند که یکی از راه‌های پیشگیری از سل واکسیناسیون از طریق DND بود که مقرر شد همکاری‌های لازم در این خصوص میان دو طرف ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، نظام ، مصلحت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.