سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

دهه فجر ؛ بهره برداري از 20 طرح آبي کشور

بهره برداري از 20 طرح آبي کشور در دهه فجر امسال آغاز مي شود.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 اين طرح ها با سه هزار و 521 ميليارد ريال اعتبار در استان هاي گيلان، اصفهان، گلستان، خراسان رضوي، مازندران، قزوين، چهارمحال و بختياري و فارس به بهره برداري مي رسد.
تونل انتقال آب خدنگستان در فريدون شهر اصفهان با اعتباري افزون بر 450 ميليارد ريال با هدف انتقال سالانه 65 ميليون مترمکعب آب از سرشاخه هاي دز به حوضه زاينده رود، خط دوم لوله آبرساني از مخازن پيلاف به مخازن گورت در اصفهان با اعتباري افزون بر 300 ميليارد ريال با هدف تامين آب شرب مناطق شمال و شرق شهر اصفهان و شبکه آبياري و زهکشي رودشت جنوبي در اصفهان با اعتباري افزون بر 400 ميليارد ريال با هدف تامين آب کشاورزي از طرح هاي مهم قابل بهره برداري بخش آب کشور در ايام دهه فجر است.
در اين ايام همچنين عمليات حفاري تونل کوهرنگ سه در اصفهان با اعتباري افزون بر يکهزار و 672 ميليارد ريال با هدف تامين آب شرب و کشاورزي به پايان مي رسد.
عمليات اجرايي 35 طرح کوچک مديريت منابع آب در استان هاي گيلان و گلستان با هدف مهندسي رودخانه، تامين آب کشاورزي و کنترل سيلاب و نيز دو طرح آبي در استان کرمانشاه با مجموع سرمايه گذاري 385 ميليارد ريال در ايام دهه فجر امسال آغاز مي شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.