سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پايان معاملات فرابورس؛

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در "فرابورس"

اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس با کاهش 5 درصدی، به طور متوسط در قیمت 650 هزار ریال معامله شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،امروز 8 بهمن ماه، در جریان معاملات روز سه‌شنبه 49 هزار 912 ورقه گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ارزش 32.5 میلیارد ریال داد و ستد شد و با افزایش عرضه از سوی دارندگان این اوراق، اغلب نمادها با کاهش 5 درصدی به طور متوسط در قیمت 650 هزار ریال معامله شدند.
 
همچنین در داد و ستدهای امروز بازار فرابورس، آیفکس 30.7 واحد معادل 4.07 درصد افزایش یافت و بر روی عدد 785.3 واحد ایستاد. در این روز 108.17 میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس دست به دست شد که ارزش این معاملات بیش از 2258.5 میلیارد ریال بود و در 19 هزار و 94 نوبت انجام گرفت.
 
در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به داد و ستد بیش از  ‌16.35 و 16.14 میلیون ‌سهم  سرمایه‌گذاری مسکن تهران و بانک دی تعلق گرفت و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان با 68.7 میلیاردریال بیشترین ارزش معالات را به خود اختصاص داد.
 
از سوی دیگر شرکت‌های توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پتروشیمی امیرکبیر، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، بانک خاورمیانه، مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و حق تقدم سبحان دارو با 5 درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و و بیشترین کاهش قیمت هم به تکادو و صنایع دریایی ایران اختصاص یافت.
 
در بازار ابزارهای نوین مالی نیز بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 1.14 میلیون برگه مشارکت قائم دزفول تعلق داشت و در بازار ETF هم 227 هزار و 119 واحد صندوق قابل معامله اطلس به ارزش 2.2 میلیارد ریال معامله شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، سهم ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.