سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان؛ ثبت نام دانش آموزان استان در المپیادهای علمی

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت : آمار ثبت نام دانش آموزان استان همدان جهت شرکت در مرحله ی اول المپیادهای علمی کشور در استان همدان از مرز7100نفر گذشت .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان؛ فولادوندگفت :  این امر نشان از همت  والای دانش آموزان استان جهت درخشش در عرصه های ملی وبین المللی دارد.
وی تصریح کرد : براساس اعلام مرکز ملی پرورش واستعداد های درخشان با پایان یافتن مهلت ثبت نام در المپیادهای علمی کشور تعداد 7143 نفر از دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه  استان همدان در المپیادهای علمی کشور اقدام به ثبت نام نموده اند .
وی خاطر نشان کرد :  این آمار درمقایسه باسال گذشته از رشد  22 در صدی برخوردار است که آمار ثبت نام سال قبل تعداد 5866 نفر از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام گردیده بود .
وی افزود : بیشترین آمار ثبت نام مربوط به دانش آموزان در رشته ی زیست شناسی در مدارس دخترانه با تعداد 1605 نفر دانش آموز و کمترین آمار مربوط به رشته نجوم و اختر فیزیک در مدارس پسرانه با تعداد 35نفر شرکت کننده می باشد.
فولاد وند عنوان کرد : بیشترین آمار ثبت نام کننده به ترتیب مربوط به ناحیه 1همدان با 1724 نفر ، ناحیه 2همدان با 1364ونهاوند با 870نفر می باشد و پایین ترین آمار مربوط به منطقه ی قلقلرود با تعداد 25 نفر شرکت کننده است .
وی گفت : المپیادهای علمی در سه سطح شهرستانی ، استانی وکشوری از 29 بهمن ماه تا 2 اسفند ماه سال جاری در 7 رشته ی زیست،ادبی،ریاضی،فیزیک،شیمی،کامپیوتر و نجوم آغاز خواهد شدو راه یافتگان به مرحله ی سوم از امتیازات ورود بدون کنکور به دانشگاه   و بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند شد .
وی در پایان هدف از ثبت نام این تعداد دانش آموز را شناسائی استعدادهای برتر در سطح استان ،برنامه ریزی جهت ارتقا علمی آنان وافزایش کارایی کیفی سطح آموزش عنوان کرد .
برچسب ها: دانش آموز ، المپیاد ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.