سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

انرژی خورشیدی، عامل رشد برق منطقه ای خراسان رضوی

در 2 سال گذشته بیش از دو برابر رویکردهای استان به سوی انرژی خورشیدی بوده که 40 درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: صنعت برق خراسان رتبه نخست را داراست و بزرگترین صنعت برق در کشور و منطقه محسوب می شود.

وی افزود: تلفات شبکه برق در شرکت برق منطقه‌ای خراسان 10 درصد است به عبارتی پنج درصد از متوسط کل کشور کمتر است.

محمد متولی‌زاده با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها در کشور مانند فارس، تلفات شبکه برق بالای 18 درصد است، افزود: این میزان در خراسان ارزش اقتصادی زیادی را به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان انرژی توزیع نشده در خراسان نیز یک پنجم متوسط کشور است، ‌گفت: این موضوع نشانگر صرفه‌جویی در این استان بوده که در مجموع با تلفات شبکه برق و انرژی توزیع نشده باید گفت سالانه شرکت برق منطقه‌ای خراسان 700 میلیارد تومان در صنعت برق تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: یکی از معضلات ما شبکه‌های فشار ضعیف و سرقت کابل‌های برق است که با جایگزینی سیم‌های آلومینیوم به جای مس تلاش داریم انگیزه سرقت را در این مورد کاهش دهیم.

وی گفت: هر یک کیلووات نیروگاه خورشیدی یا بادی معادل کاشت 85 اصله درخت و کاهش دو تن co2 در فضا است.

وی تصریح کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی در فاز دوم در ماه گذشته در خراسان راه‌اندازی شد که نصب فاز اول آن در سال 90 انجام شده و قابل ذکر است که این نیروگاه‌ها 200 تن کاهش آلایندگی دارند.

وی ادامه داد: با 30 درصد نیروگاه‌های انرژی تجدیدناپذیر در خراسان در این زمینه بزرگترین در کشور هستیم که امیدواریم این سهم در سال آینده به بالای 50 درصد برسد.

متولی‌زاده گفت: قیمت تمام شده برق در سه بخش تولید، انتقال و توزیع 68 تومان است که در حال حاضر عملا 40 تومان متوسط فروش کشور بوده و 23 تومان به صنعت برق برمی‌گردد./ ف ح

 

.

 

.
برچسب ها: انرژی ، خورشید ، خراسان ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.