سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران

ایران دارای بالاترین میزان شیوع سرطان در خاورمیانه/آلودگی هوا مهمترین عامل سرطان‌زا است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا به عنوان مهمترین عامل سرطان زا که سالانه جان 3 هزار نفر را در تهران می‌گیرد گفت: سن سرطان در ایران به زیر 30 سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورا محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر و سالروز بازگشت امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: امام خمینی‌(ره)  پیام آور آزادی خواه برای مردمی بود که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی طرحی نو را درانداختند و تاکید بسیاری بر نقش مردم داشتند و امروز تشکیل نهاد شوراها یادگار امام خمینی‌(ره)  است.
 
وی ادامه داد: نمایندگان مردم در پایتخت وظیفه اداره این کلانشهر بر عهده دارند که قطعا ساختن پایتختی که نفس کشیدن در آن لذت بخش باشد، امیدآفرین و معماری ایرانی اسلامی‌ حاکم بر ساخت وسازها مهمترین وظیفه مجموعه مدیریت شهری است.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: 6 ماه است شورای چهارم می‌گذرد و شاهد شورایی متفاوت با دوره‌های قبل هستیم و وجود طیف‌های سیاسی مختلف کشور با وزن نسبتا برابر در این دوره مدیریت نوینی را رقم خواهد زد.
 
وی با اشاره به موضوع آلودگی هوای تهران و صیانت از محیط زیست اظهار داشت: متاسفانه در سال تنها سه روز هوای پاک را در شهر تهران داریم که این موضوع یک هشدار اساسی است و از همین رو مجلس نیز پیشنهاد جابه جایی پایتخت مطرح کرده  و دولت نیز برای اتخاذ راهبردهای همه جانبه و مدیریت شهری  و برطرف کردن دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از باغات و درختان و همچنین فضاهای عمومی و سبز در تلاش است.
 
سالاری ادامه داد: با وجود تلاش‌های انجام شده این دغدغه‌ها نتیجه آمارهای واقعی خطرناکی است که رخ می‌دهد به طوریکه براساس آمارها به طور میانگین روزانه 8 نفر و سالانه حدود 2هزار و 800 تا 3 هزار نفر در شهر تهران جان خود را به علت آلودگی هوای تهران از دست می‌دهند.
 
وی افزود: آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان هم اعلام کرده است آلودگی هوا مهمترین عامل سرطان زا است و براساس آمار بهداشت جهانی کشور ایران بالاترین میزان شیوع سرطان را در خاورمیانه دارا است و سن سرطان در ایران به زیر 30 سال رسیده است.
 
سالاری خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران با توجه به عدم تحقق یکی از راهبردهای مهم 17 گانه طرح جامع شهر تهران مبنی بر سامان دهی سیمای منظر شهری با محوریت ایرانی اسلامی و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری است که پایه مدیریت شهری و در جهت تحقق این راهبردها باید صورت پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، آلودگی ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.