سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/ ویژه

تجمع شماری از اهالی بخش کارزان شهرستان سیروان مقابل استانداری ایلام

شماری از اهالی بخش کارزان در اعتراض آلودگی محیط زیست منطقه از سوی کارخانه سیمان ایلام امروز مقابل استانداری تجمع کردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ این افراد که نزدیک به 30 نفر بودند با در دست داشتن بنر و نوشته هایی مدعی شدند که کارخانه سیمان ایلام بدون در نظر گرفتن استانداردها و شاخص های محیط زیستی اقدام به تولید آلودگی هوای منطقه می کند.
به گفته آنان، گرد و غبار ناشی از فعالیت کارخانه سیمان و نزدیکی آن به منازل مسکونی روستاهای قنات آباد، سراب کارزان، چشمه خزانه و چشمه پهن باعث آلودگی شدید و بروز مشکلات تنفسی و قلبی مردم بخش کارزان شده و حتی بر عملکرد تولید محصول کشاورزی نیز تاثیر منفی گذاشته است.
یکی از معترضان که نخواست خود را معرفی کند، گفت: افزون بر این مسائل، نحوه استخدام کارکنان و کارگران این واحد صنعتی و اخراج نیروهای بومی نیز از دیگر علت های برپایی این تجمع اعتراضی بوده است.
بگفته این فرد عملکرد مدیریت کارخانه سیمان ایلام همواره مورد اعتراض مردم بخش کارزان بوده و تاکنون در پیوند با این مشکلات، مراجعه های مختلفی به نهادهای مرتبط و تجمع های متعددی مقابل استانداری برگزار شده است.
تجمع کنندگان پس از نزدیک به یک ساعت از محل پراکنده شدند.
کارخانه سیمان ایلام در 20 کیلومتری شمال این شهر در کنار و نزدیک به چند روستای بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان قرار دارد.
کار ساخت این واحد تولیدی سال 67 در گستره 320 هزار متر مربع آغاز شد و در سال 77 با ظرفیت تولید روزانه دو هزار تن سیمان پرتلند به بهره برداری رسید.
سیمان ایلام در سال های آغازین فعالیت خود به سبب تولید سیمان برتر و با کیفیت موفق به کسب چندین عنوان و جایزه برتر جهانی در جشنواره های اسپانیا، آلمان و فرانسه شده است.
تمامی فرآیندهای تولید این کارخانه از فرآوری مواد نخستین تا ارائه محصول پایانی به بازار، در استان ایلام انجام می شود.
بخش عمده ای از سیمان تولیدی این کارخانه اکنون به کشور عراق صادر می شود.
 
 
 
 انتهای پیام/

 

برچسب ها: تجمع ، مردم ، آلودگی هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.