سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نمایشگاه دریایی موجب توسعه صنعت زیربنایی در کشور می‌شود

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه دریایی می‌تواند موجب توجه، توسعه و گسترش صنعت دریایی کشور که صنعتی زیربنایی است شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید علی استیری عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران در نمایشگاه دریانوردی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن سواحل وسیع و قرار داشتن در مهم‌ترین منطقه دریانوردی جهان (خلیج‌ فارس و دریای عمان) و همچنین بزرگترین دریاچه جهان (دریای خزر) با تاریخ چند هزار ساله دریانوردی و با پتانسل‌های فراوان در زمینه‌های توسعه امور دریایی و دریا‌نوردی یکی از کشورهای منحصر به فرد منطقه محسوب می‌شود .
 
معاون دریایی سازمان بنادر گفت: وجود 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل دریایی، 200 بندر بزرگ و کوچک تجاری، نفتی، سیادی و مسافری و همچنین دارا بودن بزرگترین ناوگان تجارت فعله‌ای در منطقه و چهارمین ناوگان نفتی در جهان کشور ما را در موقعیت ویژه‌ای قرار داده است.
 
وی ادامه داد: بدیهی است که ایران از ظرفیت‌های ممتازی از قبیل فعالیت‌های بندری و لوجستیکی دریانوردی، کشتی سازی، صنایع ساحلی و فرا ساحلی، نفت و گاز شیلات، گردشگری و ایمنی جهت توسعه دریایی برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، دریایی ، دریانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.