سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ارائه راهکارهای مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی راهکار‌های مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی را ارائه داد.

سید علی مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: کشاورزی نیز مانند سایر بخش‌های اقتصادی بخش مهم برای کسب درآمد است اما تنها چیزی که بخش کشاورزی را از دیگر بخش‌ها جدا می‌کند وجود مخاطرات طبیعی است.

وی افزود: حوادث طبیعی از قبیل سرما‌زدگی، تگرگ و بارش سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری به کشاورزان وارد می‌سازد که این خسارت در درآمد کشاورزان و نوسانات قیمتی نیز تاثیر می‌گذارد.

مختاری تصریح کرد: سوء مدیریت و یا عوامل خارج از مدیریت بشری از جمله مواردی هستند که سبب آسیب زدن به محصولات کشاورزی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرمازدگی و یخبندان از عوامل طبیعی است که خارج از کنترل بشری است و سالانه خسارت‌های جبران‌ ناپذیری به محصولات کشاورزی وارد می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌های شاخصی در دست اقدام دارد.

وی افزود: زراعت و کشت مستقیم، زراعت حفاظتی، استقرار سامانه‌های ضد تگرگ در شهرستان‌ها و ایجاد تونل‌های باد در باغات، بخش دیگری از راهکارهای ارائه شده است.

مختاری با بیان رفع مشکلات کشاورزی در آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی با اعمال سیاست‌های حمایتی از بخش کشاورزی در نظر دارد در راستای رفع مشکلات کشاورزی و مقابله با خسارت‌های ناشی از برودت هوا گام بردارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امیدواریم با پیشگیری به موقع و اعمال سیاست‌های مناسب در مواجهه با پدیده‌های جوی بتوانیم از خسارت وارده بر محصولات کشاورزی و به پیرو آن، اقتصاد استان بکاهیم./ش ک


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.