سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

فعالیت "نیروگاه اتمی بوشهر" از هفته آینده بدلیل فرآیند تعویض سوخت متوقف می‌شود

معاون ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: فرآیند تعویض سوخت به صورت سالانه در همه نیروگاه‌های اتمی انجام می‌شود لذا براساس محاسبات پیش‌بینی شده سوخت می‌بایست بعد از 7000 ساعت یا 300 روز کارکرد فرآیند تعویض سوخت صورت گیرد.

"هدایت عباسپور" معاون ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره فرآیند تعویض سوخت این نیروگاه گفت: فرآیند تعویض سوخت به صورت سالانه در همه نیروگاه‌های اتمی انجام می‌شود لذا براساس محاسبات پیش‌بینی شده سوخت می‌بایست بعد از 7000 ساعت یا 300 روز کارکرد فرآیند تعویض سوخت صورت گیرد.

وی افزود: در این فرآیند یک سوم سوخت از قلب راکتور خارج و در استخر سوخت نگه‌داری و یک سوم سوخت نو جایگزین آن می‌شود.

عباسپور تصریح کرد: این فرآیند هر ساله صورت می‌گیرد و در  این مدت زمانی فعالیت نیروگاه متوقف شده و تجهیزات اصلی آن مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: در راستای مساعدت به نیروگاه گازی کشور کار تعویض سوخت و سرویس سالانه بوشهر به جای اواخر دی ماه اواخر بهمن ماه صورت می‌گیرد.

 عباسپور با اشاره به اینکه به درخواست وزارت نیرو و نفت این موضوع به تعویق افتاده است اظهار داشت: برای مدت بیش از یکماه به منظور تعویض سوخت وسرویس و نگهداری نیروگاه بوشهر کار برق رسانی به شبکه سراسری متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروگاه ، اتمی ، بوشهر ، توقف ، ایمنی ، سوخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
رحیم جعفری
۱۸:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
ما انژی هسته ای داریم و می توانیم و کارمون را هم می کنیم.پای هر تحریمی هم ایستادیم، فرض می کنیم جنگ است پای جانم هم می ایستیم تا جه به برسد به گرانی و تحریم
رضا
۱۷:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
خدا کند که تعطیلی این نیروگاه تحت تاثیر فشار کشورهای اروپایی نباشد که واقعا جلوی شهدا و امام شهدا و رهبرمون خجالت زده خواهیم شد
ناشناس
۰۳:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
چی شدیهویی اقدام به تعطیلی و....گرفتین؟
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
نکند این را هم به حالت تعلیق در آوردید