سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کتاب جنگ نرم منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار چاپ نهم کتاب جنگ نرم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحانی با اشاره به کتاب جنگ نرم اظهار کرد: نویسنده در فصل اول به مباحث مقدماتی در زمینه انواع جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم می‌پردازد به طوری که تعریف مفاهیم، رابطه جنگ و استعمار و اهمیت جنگ نرم در این فصل تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: نویسنده در این فصل به مباحث مقدماتی و مفهوم‌شناسی در حوزه جنگ نرم پرداخته و علاوه بر تعریف جنگ نرم نیم‌نگاهی به تاریخچه آن و واژگان هم افق آن داشته و اهمیت این نوع جنگ را در مقایسه با جنگ‌های سخت و نیمه سخت ارائه می‌کند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل دوم دارای عنوان مبانی فکری و نظری جنگ نرم غرب بر ضدجمهوری اسلامی است، گفت: چگونگی تقابل غرب با نظام جمهوری اسلامی در این فصل تبیین شده است و به نظر نویسنده جنگ نرم به دلیل قطع دست غربیان از منابع ملی کشور و ورود ایران به حریم علوم و فنون پیشرفته و ... روی داده است.

وی عنوان کرد: فصل سوم این کتاب به معرفی اجمالی ابزارهای مختلف جنگ نرم و کارکردهای تهاجمی آن‌ها می‌پردازد و ابزارهایی مانند روزنامه،‌ رادیو و تلویزیون، اینترنت، ماهواره، ایمیل، رمان، ‌داستان‌های کوتاه و بلند، فیلم و سینما و سرگرمی‌های کودکان و نشریات عمومی را مطرح می‌کند.

روحانی با اشاره به فصل چهارم کتاب با عنوان ابعاد جنگ نرم گفت: مقام معظم رهبری در فرازی از سخنان خود فرمودند مدت‌هاست که جنگ همه جانبه علیه انقلاب اسلامی ایران شروع شده و دشمنان انقلاب با استفاده از همه ابزارها، شگردها و روزنه‌های ممکن می‌کوشند تا به انقلاب ضربه وارد کنند.

وی ادامه داد:‌ نویسنده در این فصل ابعاد 32 گانه‌‌ای از جنگ نرم را در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حقوقی نشان می‌دهد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: فصل پنجم کتاب راه‌های مقابله با جنگ نرم را عنوان کرده که در زمینه ابعاد پیچیده جنگ نرم به ارائه راهکارهای 19 گانه‌ای برای تقابل با این جنگ بزرگ می‌پردازد و نویسنده در این فصل مسئولان سیاسی، ‌اقتصادی و هنری جامعه را مخاطب قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ نویسنده در این کتاب تلاش کرده که نگاهی نو و جامع به بحث جنگ نرم داشته باشد به همین دلیل ضمن پرداختن به مبانی جنگ نرم ابزارهای گوناگون جنگ را در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حقوقی و عاطفی مورد کاوش قرار می‌دهد و سرانجام راه‌های مقابله با این جنگ عظیم و همه جانبه را تشریح می‌کند.

کتاب جنگ نرم توسط احمد حسین شریفی تالیف شده و چاپ نهم این کتاب در آینده‌ای نزدیک با تیراژ 2 هزار عدد و قیمت هفت هزار و 500 تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود.

برچسب ها: قم ، انتشار ، کتاب ، جنگ نرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.