سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوزادان کم وزن و مادران کم توجه

با پیشرفت علم پزشکی، عوامل بسیاری از بیماری‌ها و عوارض ناتوان کننده و مرگ‌آفرین در مادران و نوزادان شناخته شده است با بررسی سیر این بیماری‌ها ونحوه پیشرفت آنها مشخص می‌شود شروع بسیاری از آنها به زمان قبل از بارداری مادر مربوط می‌گردد.

شهناز حاجی‌زاده کارشناس ارشد مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خانم‌هایی که نیاز بیشتری به مشاوره و مراقبت پیش از بارداری دارند شامل: خانم‌هایی که حاملگی در آنها با خطر عوارض قبلی و بیماری‌های ژنتیکی، بیماری‌های مزمن و یا مصرف داروها همراه باشند.

وی ادامه داد: با انجام مشاوره و مراقبت پیش از بارداری منجر به کاهش عوارض بارداری و حفظ سلامت مادر، همچنین بهبود نتیجه حاملگی و پیشگیری از عوارض سوء آن نظیر وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس و ناهنجاری‌های مادرزادی می‌شود و باعث ایجاد جامعه‌ای سالم و صرفه‌جویی در بودجه کشور خواهد بود.

حاجی‌زاده افزود: مراقبتهای پیش از بارداری هم اکنون در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی توسط پزشکان و ماماهای مراکز انجام می‌گیرد و کسانی‌که تصمیم به بارداری برنامه‌ریزی شده دارند می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.

وی در پایان افزود: خانم‌هایی که مشاوره و مراقبت پیش از بارداری را توسط پزشک و ماما دریافت می‌کنند و مشکل خاصی ندارند فقط به مصرف اسیدفولیک و نیز تزریق واکسن سرخچه و توأم در صورت نیاز توصیه می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مادر ، قلبی ، ژنتیک ، بیماری ، مزمن ، حاملگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.