سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماسکی اسیدی از میوه‌های اسیدی!

ماسک‌ها موادی هستند که معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می‌شوند و برای پاکیزه کردن و خروج مواد زائد از سطح پوست استفاده می‌شوند.

ناصر نصیرکاشانی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: ماسک‌ها موادی هستند که معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می‌شوند و برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست بکار می‌روند.

این متخصص گفت: با استفاده از ماسک می‌توانیم لایه‌های زائد و سطحی پوست را برداریم. موادی که حاوی اسیدهای طبیعی هستند مانند میوه‌ها می‌توانند روی شادابی، طراوت و براق‌سازی پوست مؤثر باشند.

ماسک سیب ترش یا سبز: پوره این میوه به علت داشتن اسید می‌تواند ماسک خوبی برای جلوگیری و درمان چروک و طراوت پوست شود.

ماسک لیمو ترش: اگر کمی از پوره لیموترش (آب لیموترش به همراه پالپ) آن به اضافه کمی گلیسیرین را بر روی پوست بمالیم می‌تواند بعنوان یک روشن‌کننده استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: از اکثر میوه‌ها می‌توان به عنوان ماسک استفاده کرد و هر کدام خاصیت منحصر به فردی برای پوست دارند ولی قبل از استفاده از هر ماسکی صورت خود را با مواد شوینده‌ی مناسب کاملاً بشویید تا سطح آن از چربی‌های اضافه پاک شود. برخی از ماسکها دارای مواد زبر هستند که وقتی با پوست تماس پیدامی‌کند انسان آنها را به خوبی احساس می‌کند. این مواد معمولاً در ماسک‌های آماده وجود دارند که به عنوان ماسک‌های لایه‌بردار هم می‌توان از آنها یاد کرد. که میزان وجود این مواد بستگی به آن دارد که تا چه سطحی از لایه پوست را می‌خواهیم لایه‌برداری کنیم و معمولاً توسط پزشک تجویز می‌شود تا به لایه‌های زیرین پوست در افراد سالم ضرر وارد نشود.

وی در پایان گفت: برای اینکه ماسک‌ها تأثیر بیشتری داشته باشند بهتر است هفته‌ای 1الی2 بار از آنها استفاده کنیم و بعد با آب ولرم به طور کامل شستشو دهیم تا مواد ماسک به طور کامل از سطح پوست پاک شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، ماسک ، میوه ، شوینده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.