سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال نشست دولت اوکراين با رهبران مخالفان؛

پارلمان اوکراين لغو قانون ممنوعيت اعتراضات و عفو مخالفان را سه شنبه بررسی خواهد کرد

قرار است مخالفان پارلمان اوکراین روز سه شنبه لغو قانون جدید ممنوعیت اعتراضات و عفو همه معترضان را بررسی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، پس از نشست دولت اوکراين با رهبران مخالفان، پارلمان اين کشور روز سه شنبه لغو قانون جديد ممنوعيت اعتراضات و عفو همه معترضان را بررسي خواهد کرد.

 "یلنا لوکاش" وزیر دادگستری اوکراین اعلام کرد رئیس جمهور این کشور همچنین در نشست 4 ساعته اواخر روز دوشنبه ، پیشنهاد پیوستن مخالفان را به دولت مطرح کرد ولی این پیشنهاد توسط آنها، رد شد.

"ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین، در نشست دیشب، با "آرسنی یاتسنیوک" وزیر امور خارجه سابق، "ویتالی کلیچکو قهرمان" سابق بوکس جهان و "اوله تیاهنیبوک "رهبر ملی‌گرایان گفتگو کرد.

عفو پیشنهادی مشروط به تخلیه همه ساختمان‌های دولتی و خیابان‌های اشغال شده توسط مخالفان است.

فعالان مخالف به اشغال ساختمان وزارت دادگستری اوکراین پایان داده‌اند ولی خواستار محاصره تمام عیار همه ساختمان‌های دولتی و آزادی همه معترضان از زندان شده‌اند.

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا دوشنبه تلفنی با یانوکوویچ گفتگو و حمایت خود را از مذاکرات به منظور پایان دادن به بحران اوکراین، اعلام کرد.

بایدن با محکوم کردن توسل هر دو طرف به خشونت،در عین حال تاکید کرد دولت باید به «مطالبات اروپایی» اوکراینی‌ها احترام بگذارد.

این اعتراضات اواخرسال گذشته در واکنش به خودداری دولت اوکراین از امضا یک توافق همکاری با اتحادیه اروپا و به جای آن، امضا قراردادهای تجاری با روسیه، آغاز شد.

اعتراضات این ماه پس از امضا یک رشته قوانین محدودکننده تظاهرات و آزادی بیان توسط یانوکویچ، تشدید شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.