سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

برنامه ویژه "سازمان غذا و دارو "برای کاهش سموم در محصولات کشاورزی

دکتر دیناروند برای کاهش سموم مختلف در محصولات کشاورزی از برنامه کنترل آلاینده‌ها در این محصولات از سال آینده خبر داد.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران مسئله آلودگی میوه جات، صیفی جات، گندم و برنج به سموم نگرانی مردم و مسئولین مربوطه است که مطالعات صورت گرفته از آلودگی محصولات کشاورزی نتایج خوبی نداشته است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که فرآورده‌های کشاورزی مثل میوه‌جات، صیفی‌جات و سبزیجات برای ورود به بازار نیاز به مجوز ندارند و این موضوع در تمام دنیا همین طور است وقتی در مورد برنج هم که در داخل کشت می شود، کنترل وجود ندارد و بعداز برداشت بسته بندی و وارد بازار فروش می‌شوند.

دیناروند به محصولات وارداتی اشاره و عنوان کرد: محصولت کشاورزی وارداتی در گمرک تحت کنترل بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند که در صورت آلودگی این محصولات اجازه خروج از گمرک به آنها داده نمی‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها نشان داده که در سبزیجات آلودگی وجود دارد وعنوان کرد: آلودگی سبزیجات مربوط به وجود نیترات است و این به دلیل استفاده بیش از حد از کودهای نیترات دار است و آلودگی به سموم و فلزات سنگین در سبزیجات کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی در میوه‌جات مربوط به سموم دفع آفات است تصریح کرد: به منظور رفع آلودگی در محصولات کشاورزی قرار است از ابتدای سال 93 یک مطالعه جامع توسط "سازمان غذا و دارو" و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مواد غذایی دانشگاه‌ها تحت عنوان برنامه جامع کنترل آلاینده‌ها در مواد غذایی به منظور بررسی آلودگی محصولات کشاورزی با جمع آوری 6 هزار نمونه انجام شود که منابع آن می‌تواند یک تصویر مناسب از میزان آلودگی سبزیجات نفاط مختلف به ما بدهند تا اقدامات لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.