سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پرندگان خشمگین" ابزار جاسوسی انگلیس و آمریکا

براساس اسناد افشا شده "ادوارد اسنودن"، آژانس امنیت ملی آمریکا و مرکز اصلی ارتباطات انگلیس از کاربران بازی "نگری بردز" و برنامه "گوگل مپ" جاسوسی می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که جاسوسی الکترونیکی را انجام می دهد و اداره ارتباطات دولت انگلیس تکنیک های ویژه ای را ایجاد کردند که به آنها اجازه می دهد اطلاعات صاحبان گوشی های هوشمند را از طریق برنامه های کاربردی محبوب جمع آوری کنند. 
روزنامه "نیویورک تایمز" و روزنامه "گاردین" با استناد به اسناد ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا این مطلب را گزارش داد .

بر اساس این گزارش، همکاری سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس برای جمع آوری اطلاعات شخصی از کاربران گوشی های هوشمند در سال 2007 آغاز شد. از اول این برنامه شامل چند ده برنامه کاربردی بود اما از آن زمان به طور ملاحظه ای گسترش یافته است. در حال حاضر این برنامه شامل محبوب ترین شبکه های اجتماعی مانند "فیس بوک"، "فلیکر" ، "توییتر"، "لینکید این" و همچنین بسیاری از بازی ها، از جمله "پرندگان خشمگین" Angry Birds است .

"نیویورک تایمز" نوشت که سازمان های اطلاعاتی غربی از طریق این برنامه های کاربردی می توانند دسترسی به لیست تماسهای کاربر و اطلاعات مربوط به تماس های تلفنی او داشته باشید و همچنین می توانند جنس و دیدگاه های سیاسی کاربر بشناسند. علاوه بر این، سازمان های اطلاعاتی اطلاعات مربوط به محل اقامت صاحبان گوشی های هوشمند از طریق سرویس آنلاین محبوب "گوگل مپس" و از طریق تصاویر نقشه های گوگل مورد استفاده کاربر به دست می آورند.

گفتنی است، سطح این برنامه و مشخصات شهروندانی که مورد جاسوسی قرار گرفتند، نامعلوم است .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.