سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب نمایندگان؛

ساز و کار نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها مشخص شد

با تصویب نمایندگان انجمن مرکزی نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها با 5 عضو تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز در اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ماده 13 این طرح را بررسی و تصویب کردند.  
 
براین اساس به منظور نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون، انجمن مرکزی نظارت با عضویت 5 نفر متشکل از 1 نفر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک نفر به انتخاب هیئت رئیسه  و 3 نقر از اتحادیه‌ها و انتخاب مجمع عمومی اتاق تعاون ایران به طوری که از هر اتحادیه بیش از یک نفر انتخاب نشود، تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه انجمن توسط اعضای انجمن تعیین می‌شود.  
 
انجمن مرکزی نظارت، مرجع بررسی و احراز شرایط داوطلبان فقط براساس ماده 38 این قانون در رسیدگی به شکایات و اعلام نظر درباره انطباق برگزاری مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران با قانون و مقرات موضوعه است.  
 
انجمن مرکزی نظارت، برای بررسی احراز شرایط داوطلبان و رسیدگی به شکایات مربوط به کلیه مراحل انتخابات شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و اتاق تعاون شهرستان و استان کمیسیون‌هایی را در سطح شهرستان، استان و کشور تعیین می‌کنند.  
 
تبصره: دستورالعمل نحوه تعیین اعضای کمیسیون‌ها و چگونگی تشکیل جلسات و تعیین تعاونی‌های مشمول این ماده در نخستین جلسه انجمن مرکزی نظارت تهیه و تصویب می‌شود.  
 
نمایندگان با 199 رای موافق، 8 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در صحن با اصلاح و تصویب این ماده موافقت کردند. 

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.