سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید انتقادات از سخنرانی مخفی‌ شهردار نیویورک برای "آیپک"

انتقادها و حملات لفظی به بیل دبلازیو، شهردار دمکرات نیویورک، که همواره شعار مبارزات انتخاباتی‌اش «شفافیت» بوده است، درباره سخنرانی مخفی‌ وی برای گروه لابی «ایپک» در پشت درهای بسته در نیویورک، بالا گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل ؛ چاپ رژیم صهیونیستی، در شماره روز دوشنبه خود در مقاله‌ای به قلم ییفا یاکوف نوشت، گروه ایپک که اصلی‌ترین لابی حامی اسرائیل در آمریکا به حساب می‌آید اخیراً مراسم جشن و ضیافتی در منطقه منهتنِ نیویورک برگزار کرده بود. براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دبلازیو در حالی در این مراسم شرکت و در پشت درهای بسته برای حضار در آن سخنرانی کرد که این سخنرانی در برنامه کاری روزانه‌اش قید نشده بوده است.

از همین رو، خبرنگاران و سایر مقامات شهری از این که قرار است وی در این ضیافت حاضر شود و در آن سخنرانی کند، هیچ اطلاعی نداشتند. حتی هنگامی که یکی از خبرنگاران تلاش کرد وارد این جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شده بود، شود،‌ مأموران امنیتی او را از محل ضیافت بیرون انداختند. 

فقط یکی از خبرنگاران نیویورکی که به صورت ناشناس وارد این ضیافت شده بود، و توانست بخشی از سخنان دبلازیو را ضبط کند، از این ماجرا پرده برداشت. در پی انتشار این خبر، رسانه‌های محلی نیویورک حملات شدیدی به دبلازیو کردند، به خصوص که وی در طول سخنرانی های مبارزات انتخاباتی اش بر لزوم ایجاد یک سری اصلاحات، به خصوص افزایش شفاف‌سازی و در فعالیت‌های شهرداری نیویورک، به شدت تأکید کرده بوده است. وی گفته بود، من پیشاپیش تمامی فعالیت‌های خود را به صورت آنلاین (برخط) به اطلاع مردم می‌رسانم. 

دبلازیو در واکنش به این انتقادات گفت، من اذعان دارم که باید به مردم نیویورک درک روشنی از این که من چه کسی هستم و چه کاری می کنم بدهم. با این حال دبلازیو تأکید کرد که من به هر صورت هیچ اطلاعاتی درباره نشست ایپک و سخنان خودم در آنجا نخواهم داد. با این حال وی قول داد تا حد ممکن شفاف باشد. 

با توجه به اطلاعات درز کرده به بیرون توسط خبرنگار یاد شده محلی، دبلازیو به شرکت کنندگان در ضیافت ایپک به صراحت گفته بوده است: بخشی از وظیفه کاری تعریف شده برای من، «دفاع از اسرائیل است.» وی از مقامات واشنگتن خواست شرکت هواپیمایی عربستان سعودی را به این علت که به اسرائیلی ها اجازه پرواز با این شرکت را نمی دهد، تحریم کند. 

دبلازیو در سخنرانی‌اش دربرابر حامیان اسرائیل در ضیافت ایپک، یکی از ارکان آمریکایی بودن را احساس وظیفه برای دفاع از اسرائیل دانست و لزوم حمایت از اسرائیل توسط آمریکا را برپایه‌ای فلسفی استوار دانست. وی تأکید کرد، درهای شهرداری نیویورک همواره بر روی گروه ایپک باز خواهد بود.

انتهای پیام / 
برچسب ها: شهردار ، نیویورک ، سخرنانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.