سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی:

جنتی مراقب باشد کارت زرد دوم را از مجلس نگیرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انتصاب فتنه‌گران در ریاست نهاد کتابخانه‌های عمومی منجر به کارت زرد دوم مجلس به آقای جنتی خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دانشجو، "حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی" عضو مجمع روحانیون مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی با بیان این مطلب که جابه‌جایی مدیران از اختیارات دولت است، گفت: هر چند این امر از اختیارات دولت به‌ شمار می‌آید اما جابه‌جایی در تمامی رده‌های مدیریتی و بدون توجه به سابقه، تجربه و کارآمدی افراد با شعار اعتدال ریاست جمهوری همخوانی ندارد.
 
وی ادامه داد: با شعار اعتدال همخوانی ندارد که فرد کارآمد، مدیر و مدبری همچون واعظی (مسئول نهاد کتابخانه‌های کشور) برکنار کنند.
 
به‌گفته نماینده قزوین و آبیک با اشاره به اینکه آقای واعظی در زمان تصدی مسئولیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عملکرد قابل قبول و خوبی داشته است، افزود: به برکت مدیریت وی شاهد افزایش کتابخانه‌ها و تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های هستیم.
 
حجت‌الاسلام حسینی افزود: واعظی در طول مدت مدیریت خود کتابخانه‌های کشور را زنده کرد.
 
وی با اشاره به انتقادات دولت دکتر روحانی به دولت گذشته، بیان کرد: هیچ توجیحی ندارد دولتی که مدعی است رئیس جمهور سابق اقدام نادرستی انجام داده و همه مدیران را تعویض کرد، خود به چنین عملکرد روی بیاورد.
 
دبیر مجمع روحانیت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جابه‌جایی و برکناری مدیران کارآمد اثرات منفی در بین خواهد داشت، تصریح کرد: محروم شدن سیستم اجرایی کشور از مدیران متعهد، دلسوز و کارآمد به نظام ضربه می‌زند.
 
وی اضافه کرد: اگر وزیر فرهنگ و ارشاد افراد شایسته را برکنار کرده و در مقابل افراد تندرو، افراطی و اعضای حزب منحل شده مشارکت را بر سر کار بیاورد به‌طور قطع نمایندگان مجلس واکنش نشان داده و بار دیگر دومین کارت زرد را به آقای جنتی خواهند داد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه به‌کارگیری افراد تندور و افراطی در مجموعه مدیریت‌های فرهنگی کشور منجر به واکنش علما، متدینن و نیروهای حزب‌اللهی خواهد شد، افزود: به دلیل اعتراض نیروهای مذهبی مجلس نیز در برابر این اعتراضات مجبور به واکنش خواهد شد بنابراین بهتر است آقای جنتی از هم‌اکنون با انتصاب مدیران دقت بیشتری داشته باشد.
 
وی با اشاره به احتمال جایگزینی ملک احمدی به جای آقای واعظی در ریاست نهاد کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: اگر چنانچه این فرد همان افکار دوران اصلاحات خود را داشته باشد مطمئنا برای این جایگاه مناسب نخواهد بود.
 
حجت‌الاسلام حسینی افزود: جای تعجب است در حالی که عملکرد دکتر واعظی جای هیچ‌گونه عیب و ایرادی ندارد چرا باید نسبت به جابه‌جایی مدیریت در این بخش اقدامی صورت گیرد مگر آنکه عده‌ای از تندروها از چاپ نشدن کتاب‌های منتصب به فتنه‌گران ناراحت باشند.
 
وی در پایان علاوه بر احیا کتابخانه‌ها افزایش ارتباطات با شهرداری از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین تعامل تنگاتنگ با مجلس از جمله امتیازات آقای واعظی در دوران ریاست خود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنتی ، حسینی ، عضو ، کمیسیون ، فرهنگی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.