سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با روزنامه سوئیسی :

ظریف : تحریم جدید مصداق بارز نقض توافقنامه ژنو است / ایران هیچ مبارزی در سوریه ندارد

وزیر خارجه کشورمان در گفتگویی با یک روزنامه سوئیسی اظهار داشت : تصویب هرگونه تحریم جدید علیه ایران از سوی غرب مصداق بارز نقض توافق نامه هسته ای ژنو خواهد بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌طریف در ادامه مصاحبه خود با روزنامه "نویه زوریخه سایتونگ" اظهار داشت : اینکه اوباما تلاش می کند کنگره آمریکا رااز تصویب تحریم های جدید علیه ایران متقاعد کند موضوعی است که به قدرت اجرایی رییس جمهور آمریکا مرتبط می شود . در هر حال تهران هرگونه تحریم جدید ضدایران را نقض آشکار توافقنامه هسته ای ژنو به شمار می آورد . 

ظریف تاکید کرد : آماده ایم در یک چهارچوب عاقلانه و منطقی اطمینان بدهیم که برنامه اتمی ایران غیرتسلیحاتی باقی خواهد ماند . در این راستا هیچ کس نباید به ما دستور دهد. درباره تاسیسات پارچین نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی در گذشته دو بار از این تاسیسات بازدید کرده است .

وزیر خارجه کشورمان افزود :  ما از بازرسان آژانس سوال کردیم که آیا بخش های دیگری از این تاسیسات را می خواهند بازدید کنند و آن ها پاسخ منفی دادند . ما همواره برای شفاف سازی کامل آماده ایم.

ظریف با اشاره به مذاکرات درباره بحران سوریه در نشست "ژنو2" تصریح کرد : اعتبار سازمان ملل برای من در خطر قرار دارد . وی در گفتگوی تلفنی با من طوری از تهران برای حضور در نشست دعوت کرد که گویا هیچ اختلاف نظری وجود نداشته و ایران مفاد " ژنو 1 "‌را پذیرفته است در حالی که چنین چیزی وجود نداشت . 

دعوت از ایران خیلی دیر انجام گرفت و پیش از این دعوت نیز ما اعلامکرده بودیم که در صورت حضور در آن هیچ پیش شرطی را نمی پذیریم . من شخصا به " بان کی مون" قول داده بودم که ایران حضوری مفید و موثر در این کنفرانس خواهد داشت . 

ظریف افزود :  کسانی که بمب و سلاح برای سازمان های تروریستی که همچنین از طرف سازمان ملل و آمریکا هم به عنوان تروریست قلمداد می شوند ارسال می کنند باید برای این گونه اقداماتشان مسئول شناخته شوند. این افراد فکر کوتاهی دارند. آنها باید این مسئله را در ذهن داشته باشند که کسی که ازتروریست ها و افراطی ها حمایت می کند در پایان خود قربانی افراط گرایی می شود.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.