سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای روابط خارجی آمریکا:

واشنگتن به توافق با تهران نياز دارد

روزنامه آمریکایی "ایران تایمز" در گزارشی به قلم "ری تکیه" نوشت دیپلماسی ایران و آمریکا کشورهای عربی متحد آمریکا را نگران کرده اما واشنگتن به توافق با تهران نياز دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "ری تکیه" نوشت این مسئله که دیپلماسی هسته ای ممکن است ایران و آمریکا را در منطقه به یکدیگر نزدیک کند موجب نگرانی غیرعادی در جهان عرب شده است. با توجه به بی‌اعتمادی که این دو کشور را از یکدیگر جدا کرده است، این مسئله به نظر خنده دار می رسد. 

وی افزود: اکنون آمریکا خواستار ترک افغانستان جنگ زده است و احتمالا برای این عقب نشینی به کمک تهران نیاز دارد. شاید به محض این که هر دو کشور در پرونده هسته ای به توافق برسند، در جهت همکاری های گسترده تری گام بردارند. روی کار آمدن دولتی به رهبری حسن روحانی، رئیس جمهور ایران این بحث استراتژیک را تقویت کرده است.

"تکیه افزود: مسئله اصلی آمریکا محدود کردن برنامه هسته ای ایران از طریق مذاکره است. اغلب تنش میان آمریکا و ایران به اختلافات فنی بر سر وسعت برنامه هسته ای تهران مربوط می شود. این مذاکرات که دهها سال به طول انجامیده در حالی برگزار شده است که ریاست جمهوری ایران  به دست اصلاح‌طلبان افتاده است.

در خاتمه این مقاله آمده است گام اول در جهت اتخاذ یک سیاست معقول در قبال ایران صرف نظر کردن از توهم تنش‌زدایی است که اغلب همراه با دیپلماسی کنترل تسلیحاتی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.