سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروسی در تشریح دیدار مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران با رئیس‌جمهور مطرح کرد

قول مساعد دکتر روحانی برای اولویت "بیمه سلامت" در فاز دوم هدفمندی

عضو مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران، گفت: دکتر روحانی در این دیدار قول دادند در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بحث سلامت در اولویت قرار گیرد و ان‌شاءالله بیمه همگانی ترویج شود.

حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح دیدار صبح امروز مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران با دکتر روحانی اظهار داشت: در این جلسه تعدادی از نمایندگان مسائل استان تهران را بیان کردند که از مهم‌ترین این مسائل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: استان تهران 12.5 میلیون نفر جمعیت در خود جای داده که این رقم تقریباً 15 درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود، با توجه به وجود اقوام مختلف و تنوع فرهنگی قطعاً نیاز است در عرصه‌های مختلفی خدمت‌رسانی شود، اما متأسفانه سهم ما از بودجه‌های کشور تنها 3.8 در سال گذشته بوده که این میزان در سال جاری 0.2 درصد کاهش پیدا کرده و به 3.6 درصد رسیده  و این در حالی است که 15 درصد جمعیت کشور در استان تهران ساکن هستند و لازم است بودجه‌های عمرانی، آبادانی، فرهنگی، ورزشی و امنیت این استان ارتقا پیدا کند و به میانگین کشوری برسد.
 
نماینده مردم ملارد و شهر قدس با بیان اینکه 52 درصد از درآمدهای مالیاتی در استان تهران تأمین می‌شود نیز اظهار داشت: این درحالی است که شهرستان‌های استان تهران از محرومیت در بحث آب، فاضلاب، بهداشت و درمان و ... برخوردارند که شاید خیلی از استان‌های محروم کشور این وضعیت را نداشته باشند.
 
گروسی بحث استقرار ادارات کل استان تهران در غرب و شرق این استان را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست خواند و گفت: اگر بتوانیم ادارات کل استان تهران را در غرب و شرق این استان نیز مستقر کنیم این موضوع باعث خواهد شد مراجعات به مرکز استان کمتر شود که همین موضوع در بحث کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک استان نیز بسیار مؤثر است و رضایت‌مندی مردم را نیز در پی دارد.
 
وی ادامه داد: البته برخی سازمان‌ها مانند نیروی انتظامی این اقدام را انجام داده‌اند و فرمانده ویژه غرب تهران، شرق تهران و تهران بزرگ از یکدیگر تفکیک شده است.

این نماینده در ادامه اظهارات خود به اظهارات رییس جمهور در این دیدار اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی نیز در این جلسه مسائل متنوعی را مطرح کرد که از جمله آن می‌توان بحث دیپلماسی و مذاکرات اخیر و سفر اخیری که وی به سوییس داشته است اشاره کرد.
 
گروسی با بیان اینکه ما سفر اخیر دکتر روحانی را به سوییس موفقیت‌ آمیز ارزیابی کردیم تصریح کرد: استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران خارجی در سوییس نشان از استقبال سرمایه‌گذاران شرکت‌های خارجی بوده ضمن آنکه دکتر روحانی در این جلسه قول دادند در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بحث سلامت در اولویت قرار گیرد و ان‌شاءالله بیمه همگانی ترویج شود به ویژه دهک‌های اول و دوم جامعه که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند به صورت رایگان بتوانند بیمه شوند و از بیمه سلامت استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.