سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی توانمند سازی پدافند غیر عامل درمنطقه 13

ستاد مدیریت بحران منطقه 13 با همکاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران ، سمینار تخصصی پدافند غیرعامل را برگزار کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، درابتدای این کارگاه ،  دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه  ضمن خوش آمدگویی به مدعوین با اشاره به  اجرای سند  راهبردی توسعه شهری و ارتقاء پدافند غیرعامل در شهر ،  توانمندسازی مدیران شهری  و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران این منطقه را از اهداف برگزاری این سمینار تخصصی دانست و افزود: در نظر داریم با برگزاری چنین کارگاه هایی توانمندی مدیران شهری در جهت مقابله با بحرا ن  افزایش دهیم.

در ادامه این کارگاه ،  کارشناس و مدرس سازمان مدیریت بحران  شهر تهران  گفت : استفاده از اصول و ملاحظات پدافندغيرعامل که امروزه با توجه به ويژگی های فنی و تخصصی  دسته بندی و تعريف گرديده اند به قدمت عمر انسان و آغاز زندگی اجتماعی در کره زمين بر می گردد . به طوری که نسل های اوليه نيز به شکل های ابتدايی از اين روش ها برای دفاع از جان و مال خود استفاده کردند.

وی با اشاره به بحران های مختلف اضافه کرد: پدافندغيرعامل در اعصار مختلف  با توجه به استعداد موجود مورد توجه بوده و بسياری از آنها نيز در زمان خود بسيار کارساز واقع شده اند.

درادامه سلسه مباحثی درخصوص تاريخچه و جایگاه دفاع غیر عامل در ایران عنوان کردو با ارائه گزارشی درخصوص وضعیت پدافند غیر عامل در کشورهای فرامنطقه و ارتباط پدافند غیر عامل با مدیریت شهری ،   توضیحاتی  درخصوص اهمیت و ضرورت  نیاز به پدافند  غیر عامل  مطرح شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده دراین دوره آموزشی  دشمن شناسی و تهدیدات مطرح در برابر تأسیسات زیر بنایی ،  واحدهای نظارت بر اعمال اقدامات احتياطی و مقابله بابمب های گرافیتی و الکترو مغناطیسی بود. 
انتهای پیام/

برچسب ها: کارگاه ، آموزش ، پدافند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.