سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

آیت الله نعیم آبادی : استفاده از ظرفیت آبشیرین کن ها و بازنگری در تعرفه ها ی آب ضروری است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باید ظرفیت مطلوب شیرین سازی آب دریا به عنوان منابع جدید تامین آب در بخش کشاورزی ترویج و از آب ذخیره شده سدها برای شرب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس آیت الله نعیم آبادی در جمع مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان افزود:  آب به عنوان ماده حیاتی باارزش، بسیار ارزان فروخته می شود  و با توجه به بحران کم آبی در استان و بالا بودن هزینه های تامین آب، بازنگری در تعرفه های آب از سوی وزارت نیرو بسیار ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان نیز گفت: ۱۴ دستگاه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در حال بهره‌برداری در استان  است و ۱۰ دستگاه آب‌شیرین‌کن نیز با ظرفیت ۱۲۵ هزار مترمکعب در دست ساخت است.

حسین خادمی افزود: برای اجرای آب‌شیرین‌کن‌ها در مدار تولید ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق بخش خصوصی هزینه شده است و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا نیز ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  اعتبار نیاز دارد.

 وی با اشاره به تامین آب مورد نیاز جزایر استان در سال های اخیر  از طریق شیرین سازی آب دریا  گفت:باتمام پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، ۵۰ درصد آب مورد نیاز این شهر  تأمین خواهد شد.
انتهای خبر/ز
برچسب ها: نعیم ابادی ، اب ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.