سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاوه رضایی آقای گل مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا

با وجود کنار رفتن تیم ملی ایران در مرحله گروهی رقابتهای زیر22 سال آسیا در عمان، کاوه رضایی بازیکن تیم ملی ایران، آقای گل مسابقات شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیشب فینال رقابتهای زیر22 سال آسیا انجام شد و عراق توانست تیم عربستان را شکست دهد و قهرمان شود اما 5 گلی که کاوه رضایی مهاجم سایپا در سه بازی مرحله گروهی به ثمر رساند باعث شد تا وی آقای گل رقابتها شود و مهاجمان دیگر تیم ها حتی تا فینال رقابتها هم نتوانند در همه بازیها 5 گل به ثمر برسانند.

البته این اولین بار نیست که رضایی در یک تورنمنت آقای گل شود، چرا که در رقابتهای قهرمانی زیر16 سال آسیا 2008 در ازبکستان و زمانی که با تیم ملی نوجوانان ایران تحت هدایت علی دوستی مهر، قهرمان آسیا شده بود، با به ثمر رساندن 6 گل آقای گل رقابتهای نوجوانان آسیا شد.

کاوه رضایی در بازی دوستانه تیم ملی زیر22 سال مقابل کره جنوبی در جزیره کیش هم توانسته بود، گل برتری ایران را به ثمر برساند.

بیوگرافی‌ کاوه رضایی آقای گل فوتبال زیر 22 سال

کاوه رضایی متولد 16 بهمن 1371 در گیلان غرب یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه بازیکن فوتبال اهل ایران می‌باشد که او را به عنوان آقای گل این دوره از رقابت‌های فوتبال زیر 22 سال معرفی کردند.
 
وی بازیکن فوتبال اهل ایران می باشد که هم اکنون در باشگاه فوتبال سایپا البرز بازی می‌کند او همچنین  بازی در فولاد خوزستان را نیز تجربه کرده است او علاوه بر باشگاه ها سابقه ی بازی برای تمام رده‌های پایه تیم ملی ایران را دارد او توانست در بازی های جام ملت‌های آسیا زیر 16 سال  که در سال 2008 برگزار شد عنوان آقای گلی را از آن خود کرد  
 
کاوه رضایی فوتبال حرفه ای را از آکادمی فوتبال فولاد خوزستان آغاز کرد و در سال 1388  به تیم ملی نوجوانان دعوت شد با عملکرد خوب رضایی در تیم ملی نام او به لیست تیم بزرگسالان فولاد خوزستان اضافه گردید.
 
 رضایی خیلی زود نظر مجید جلالی را به خود جلب کرد و در سن 17 سالگی برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت او خیلی زود موفق  شد به تیم ملی جوانان راه یابد اما با حضور بازیکنان دیگری نظیر آرش افشین،  رضا نوروزی اغلب سهم کاوه نیمکت نشینی بود.
 
در فصل 90-91 هم بازی زیادی  به او نرسید در این فصل  رضایی یک مصد‌ومیت طولانی را سپری می‌کرد در سال های حضور این باز‌یکن در فولاد، جلالی چندین بار او را در پست ها‌فبک چپ به کار گرفت.  
 
کاوه رضایی در جام ملت‌های آسیا کمتر از 16 ساله‌های 2008 در ازبکستان، پنج بار به میدان بازی رفت. او با شش گل، آقای گل این مسابقات شد.  

کاوه در بازی فینال یکی از دو گل ایران علیه کره جنوبی را به ثمر رساند وبه این ترتیب ایران را به قهرمانی آن دوره از مسابقات رساندند.  
پس از درخشش خوبش و دعوت به تیم نوجوانان یا همان زیر 17 سال در بازی‌های جام جهانی کمتر از 17 ساله‌ها 2009مقابل گامبیا موفق به گلزنی شد.  

کاوه رضایی برای بازی در جام ملت‌های آسیا کمتر از 19 ساله‌های 2010 که در چین برگزار شد نیز دعوت نشد. او در واپسین بازی مرحله گروهی برای اولین بار به بازی گرفته شد. اگرچه موفق شد در این بازی دو گل برای ایران به ثمر برساند. این تیم موفق نشد از مرحله گروهی صعود کند.  
گفتنی است که کاوه رضایی از آغاز مربیگری علیرضا منصوریان در تیم کمتر از 22 ساله‌های ایران در تمام لیست‌های این تیم جای داشت و به همه‌ی اردوهای تیم فوتبال زیر 22 سال دعوت شد.  

عملکرد خوب او در این تیم باعث شد که نظر باشگاه‌های مختلف ایرانی و خارجی را به خود جلب کند.  

در تابستان 1391 در حالی که در اردوی تیم ملی زیر 22 سال در ایتالیا به سرمربی با باشگاه سایپا البرز به توافق رسید. 
 
کاوه رضایی آقای گل جوان ایران برای اولین در سال 1390 به اردوی تیم امید یا همان زیر 23 سال دعوت شد و همچنان در این تیم حضور دارد. او در بازی دوستانه‌ای که ایران مقابل امیدهای کره جنوبی انجام داد،‌ گل سوم تیم ایران را به ثمر رساند. این بازی در 8 دی ماه در ورزشگاه المپیک جزیره کیش برگزار شد. 
 
لازم به ذکر است که اگرچه تیم امید ایران خیلی زود از این دوره از مسابقات کناره‌گیری کرد، اما کاوه رضایی توانست عنوان "آقای گل" را از آن خود کند. حتی بازیکنان تیم‌های اول و دم این مسابقات نتوانستند تعداد گل‌هایشان را به رضایی رسانده و مستحق دریافت این عنوان باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازیکن ، فدراسیون ، تیم ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
kosarrostami
۱۸:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
کاوه همشهری خودم وهم محله ای خودم افرین واقعا کارت عالی هستش واقعا مقابل استقلال تیم مورد علاقه ی خودم فوتبال قابل قبولی انجام دادی افرین بر تو پسر کرد گیلان غربی غیرت گیلانی تو رگ هات هست هان