سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی ايران براي ارائه تسهيلات به سرمايه گذاران خارجی

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اگر سرمایه گذاران خارجی اقدام به ثبت شرکت در ایران کنند تسهیلاتی برابر با سرمایه گذاران داخلی دریافت خواهند کرد .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  شاتا ، ولی الله افخمی راد در نشست با اعضاء هیات رئیسه کنفدراسیون اتاقهای بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه افزود: قوانین و مقررات را به میزان زیادی برای سرمایه گذاری خارجی آسان می کنیم و مناطق آزاد و همچنین مناطق ویژه اقتصادی ما امکانات خوبی را در اختیار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خارجی قرار می دهند .

وی با اشاره به اینکه در مناطق آزاد برای هر نوع فعالیت، معافیت مالیاتی 30 ساله داریم گفت: در این مناطق نیاز به دریافت روادید و قوانین و مقررات هم بسیار آسان تر از قوانین ومقررات داخل کشور است.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای مختلف در سال 2013 برابر با 74 میلیارد دلار بود که از این میزان سهم صادرات غیر نفتی حدود 30 میلیارد دلار بوده است، همچنین در این مدت 15 درصد از واردات ما به کالاهای سرمایه ای ، 60 درصد به کالاهای واسطه ای و 25 درصد هم به کالاهای مصرفی اختصاص داشت .

معاون وزير صنعت،معدن وتجارت با اشاره به اینکه ایران از لحاظ منابع نفتی ، سرمایه گذاری نفتی و پتروشیمی کشور توانمندی است افزود: در بخش معدن نیز توانمندیهای فوق العاده ای در ایران از جمله در حوزه معادن روی ، سرب، کبالت ، آلومینیوم ، منگنز و مس وجود دارد و در این حوزه ها در عرصه های مختلف بین المللی حضور داریم .

افخمی در پایان این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زمینه های خوبی برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در ایران وجود دارد گفت : بعد از مذاکرات اخیر ژنو فضا را برای فعالیت سرمایه گذاران در ایران و همچنین علاقه مندی آنان را مثبت می بینم.

افخمی تصریح کرد: نیمه بهمن امسال هیات بزرگ تجاری از بخش خصوصی فرانسه وارد ایران خواهد شد و زمینه گسترش روابط اقتصادی را در حوزه های مختلف بررسی خواهد کرد .

 بندیکتو یوجیکو، رئیس کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه نیز در این نشست با ابراز خوشحالی از فضای جدید دیپلماسی ایران گفت : فرصت های خوبی برای حضور در ایران بوجود آمده است وکشورهای مختلف در این فضا خواهان ارتباط بیشتر و توسعه روابط با ایران هستند .

وی افزود : ما هم به عنوان کشورهای عضو کنفدراسیون می خواهیم فعالیت تجاری و اقتصادی خود را با ایران گسترش دهیم و خواهان همکاری ایران در طرح های مشترک هستیم .

یوجیکو گفت : درخواست ما از ایران همکاری در تامین ال پی جی برای فیلیپین و کشورهای اطراف آن است همچنین در تامین قطعات هواپیما ، صنعت توریسم ، هتل داری و پتروشیمی با ایران همکاری خواهیم کرد .

دیگر اعضاء هیات رئیسه کنفدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه نیز در این نشست به طرح دیدگاههای خود درباره توسعه روابط تجاری واقتصادی با ایران پرداختند .

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.