سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی تظاهرات دراستان‌های جنوبی يمن در اعتراض به نتايج گفتگوهای ملی

تظاهراتی در اعتراض به نتایج مذاکرات و گفتگوهای ملی در چند استان در جنوب یمن ،برپا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، استانهای ضالع ، عدن و برخی دیگر از مناطق جنوبی شاهد تظاهرات طرفداران جنبش جنوبی یمن و محکومیت نتایج گفتگوهای ملی بود .

این در حالی است که در مقابل شهر صنعا پایتخت یمن ، شهر تعز و برخی شهرهای دیگر با برپایی راهپیمایی از نتایج این گفتگوها استقبال کردند .

حمدی البکاری خبرنگار الجزیره در یمن گفت: نیروهای امنیتی یمن مجبور شدند برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مخالف نتایج گفتگوهای ملی ، به شلیک گلوله های جنگی اقدام کنند .

تظاهرکنندگان با آتش زدن لاستیک به بستن برخی از خیابانها اقدام کردند اما نیروهای امنیتی با توسل به زور این راهها را باز و شماری از فعالان جنبش جنوب را بازداشت کردند .

الجزیره افزود : مخالفان در عدن و برخی مناطق جنوب با راه اندازی راهپیمایی ، نتایج گفتگوهای ملی را رد و تاکید کردند خواسته‌های آنان در این مذاکرات نادیده گرفته شده است  و درواقع آنها دربرابر عمل انجام شده قرار گرفته اند  .

یکی از شهروندان جنوب گفت : خواسته‌های جنوبی‌ها در این گفتگوها به هیچ وجه مد نظر قرار نگرفته است و هنوز هم تاراج اموال واراضی ساکنان این منطقه ادامه دارد . خواسته‌ها و مطالبات آنان تاکنون برآورده نشده است .

الجزیره افزود : نتایج کنگره گفتگوهای ملی ، مواضع جنبش جنوب را تغییر نداده و آنان به طور مشخص خواستار بازپس گیری حقوق خود در کشور  هستند ضمن آنکه بسیاری از ساکنان منطقه  به اینکه نتایج گفتگوها بتواند روند معادلات سیاسی را تغییر دهد ؛ شک و تردید دارند .

خبرنگار الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود گفت : در صنعا و برخی دیگر از شهرها اوضاع متفاوت بود و انواع واکنش به نتایج گفتگوها بسیار متنوع بود به گونه‌ای که بسیاری معتقدند این مرحله شروعی برای پایان دادن به بحرانها در یمن است .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.