سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح اولین استودیو ضبط خاطرات ایثارگران

آیین افتتاح اولین استودیو ضبط خاطرات ایثارگران صبح امروز با حضور مدیر کل امور ایثارگران و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمدلو مدیر کل امور ایثارگران در مراسم افتتاح پروژه ضبط خاطرات ایثارگران اظهار داشت: سرچشمه پرفیض فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند تشنگان بسیاری را سیراب کند تنها به شرط انتقال امانت‌دارانه آن فرهنگ و در یک نگاه کلی و مقایسه‌ای با سایر کشور‌ها این وظیفه بیشتر مشخص خواهد شد.  
 
وی افزود: در بسیاری از کشور‌ها شاهد این هستیم که از جنگ‌های به وجود آمده خود که به اندازه دفاع ما نیز مقدس نبوده و از نظیر ما مبنای اعتقادی ندارد بسیار حفاظت و صیانت می‌شود.  
 
احمدلو در ادامه بیان داشت: ما در تهران ۲۳ هزار و ۴۸۰ خانواده شهید داریم که از این تعداد ۹۵ درصد را توانسته‌ایم در منزل ‌هایشان حضور پیدا کنیم.  
 
وی ادامه داد: ما حدود ۲۶ هزار جمعیت شهید داریم که خاموش‌ترین سرمایه گذران معنوی انقلاب ما هستند.  
 
مدیر کل امور ایثارگران تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۳ شهردار ناحیه در تهران همزمان به عنوان مسئول ایثارگران منطقه هم معرفی شده‌اند که هر هفته ۲۴۶ بازدید هفتگی را از خانواده شهدا و ایثارگران انجام می‌دهند. 

وی افزود: ضبط خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌شود و براساس جدول زمان بندی در ۲۲ منطقه تهران اجرا خواهد شد.  
 
احمدلو با اشاره نحوه استفاده از آثار جمع آوری شده در این استودیو اذعان داشت: ما در مرحله اول به جمع آوری این آثار خواهیم پرداخت و سپس همزمان مراحل تدوین و انتشار آن را نیز انجام خواهیم داد و از ابتدای سال آتی هر فصل یک فصلنامه ایثارگران خواهیم داشت.  
 
وی ادامه داد: آثار جمع آوری شده در این راستا می‌تواند به عنوان یک بانک اطلاعاتی قوی در اختیار هنرمندان، نمایش نامه‌نویسان و فیلم نامه‌نویسان حوزه دفاع مقدس قرار گیرد.  
 
احمدلو خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون خانواده شهدا و ایثارگران علاوه بر همکاری اعلام اشتیاق و ضرورت در این رابطه کرده‌اند و ما نیز در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس سعی در اجرای مطلوب این طرح خواهیم داشت.  
 
 
سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه آیین افتتاح اولین استودیو ضبط خاطرات ایثارگران اظهار داشت: ارزش انسانی در نظام ما به دین است که از صورت به سیرت هجرت کنند همانند کاری که شهدا انجام دادند.  
 
وی افزود: همچنان که مقام معظم رهبری نیز فرمودند جنگ ما گنج است و باید آن را استخراج کرد و ما در انقلاب اسلامی گنج بزرگی داریم که توسط خدا در اختیار ما قرار گرفته و باید آن را استخراج کنیم.  
 
سروری ادامه داد: پدران و مادران شهدا قسمت اعظمی از این گنج هستند که با رفتنشان این گنج‌ها نیز دفن خواهد شد و با ثبت این خاطرات می‌توانیم از این جلوگیری کنیم.  
 
سروری خاطرنشان کرد: این طرح‌ها باید ادامه پیدا کند و به عقیده بنده باید در مرحله یک چنین مرکزی داشته باشیم و تهران به ۳۷۴ عدد از این مراکز نیاز دارد. 

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.