سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

کرامت ازدواج و کراهت طلاق در جامعه باید حفظ شود

استاد رشته الهیات دانشگاه ارومیه گفت: در امور ازدواج و طلاق باید کرامت و کراهت را حفظ کرد.

"میر احمد ثروتمند" در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: با توجه به سختگیری شدید در امر ازدواج و عادی شدن طلاق در سال های اخیر، باید برنامه ریزی جامعی طراحی و اجرا گردد تا در امور ازدواج و طلاق، کرامت و کراهت آن حفظ شود.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج، افزود: طی 9 ماه سال جاری تعداد 231 نفر بیشتر از مقدار مشابه سال قبل طلاق در استان داشته ایم و این امر در حالی است که طی مدت ذکر شده با کاهش ازدواج 949 نفر نیز روبرو هستیم.

"ثروتمند" اظهار کرد: با عادی شدن امر طلاق در جامعه و افزایش آمار آن، شاهد افزایش مشکلاتی نظیر روند کاهش جمعیت کشور، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش نا هنجاری ها و مسائل اخلاقی، روحی و روانی خواهیم بود که این مشکلات باعث کاهش انگیزه در امر تشکیل زندگی مجدد خواهد شد.

وی با بیان اهمیت فرهنگ سازی و ارتقاء سطح تربیتی والدین، گفت: برای کاهش طلاق در جامعه باید با ازدواج های ناخواسته و نا آگاهانه مقابله کرد، برای تحکیم روابط خانواده برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی روابط، موثر خواهد بود و مدارس و دانشگاه ها نیز در کنار امر تحصیلی جوانان باید با برگزاری کلاس های آموزش ضمن تحصیل نسبت به فرهنگ سازی در امر ازدواج اقدام کرد.

برچسب ها: جامعه ، استاد ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.