سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

درمان رایگان یک هزار بیمار در شهرستان هیرمند سیستان وبلوچستان

با گذشت دو روز از راه اندازی کاروان سلامت در شهرستان هیرمند یک هزار بیمار در این شهرستان ویزیت و درمان رایگان شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمرگفت : این بیماران نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با مراجعه به پزشکان داوطلب هلال احمر خدمات جراح عمومی، اعصاب و روان، پوست، قلب و عروق، گوش و حلق و بینی و چشم پزشکی را دریافت کردند.

فرحناز رافع افزود: اعضای این کاروان سلامت که در آستانه ایام مبارک و خجسته دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای ارائه خدمات متنوع بهداشتی ، درمانی و اجتماعی به روستاهای دور افتاده و کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان اعزام شده اند، روز گذشته (شنبه) در نخستین روز فعالیت خود، 700 بیمار کم برخوردار روستای خمک شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان را ویزیت و معاینه رایگان کردند.

وی تصریح کرد : این کاروان متشکل از هشت پزشک متخصص، جراح عمومی، اعصاب و روان، پوست، قلب و عروق، گوش و حلق و بینی و متخصص چشم از استان اصفهان و 30 پزشک متخصص، پرستار و کادر درمانی عضو جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان است که به مدت پنج روز در منطقه سیستان به محرومان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد : تمام پزشکان و پرستاران اعزامی در قالب کاروان سلامت به منطقه سیستان و بلوچستان، عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هستند که هر ساله با حضور در مناطق محروم در سطح کشور با هدف بهبود وضعیت بهداشتی، فعالیت های انساندوستانه انجام می‌دهند.

رافع خاطرنشان کرد : کاروان سلامت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، سال گذشته نیز برای خدمات رسانی به محرومان به مناطق و روستاهای دورافتاده جنوب سیستان و بلوچستان اعزام شد.

وی اظهارکرد : دیگر پزشکان این کاروان سلامت با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، به همراه تجهیزات کامل دارویی، درمانی و بیمارستانی و با استفاده از چهار دستگاه خودروی آمبولانس از امروز یکشنبه در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرستان‌های شمالی این استان به صورت گردشی مستقر می‌شوند.

گفتنی است : منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان هم مرز با ولایت نیمروز افغانستان همه ساله با بادهای موسمی 160 روزه همراه با گرد و غبار رو به رو است و بیشترین بیماران مبتلا به بیماری سل را در کشور دارد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.