سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت ساکنان جولان اشغالی از هيئت اعزامی سوريه به ژنو

عده‌ای ازساکنان بلندی‌های اشغالی جولان در حمایت از هیات اعزامی دولت سوریه به مذاکرات ژنو 2 با خودروهای خود به خیابان‌ها آمدند و از برقراری آتش بس ابراز شادمانی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه ، شماری از اهالی روستاهای جولان اشغالی در حمایت از هیات سوری در مذاکرات ژنو دو  با خودروهای خود از میدان «سلطان » در مجدل شمش اشغالی به سوی مناطق مختلف جولان رژه رفتند و با به صدا درآوردن بوقهای خودروها از برقراری آتش بس در شرق مجدل الشمس  ابراز شادمانی کردند . 

این نمایش و شادمانی به سبب حمایت از هیات سوری و با شعار « هیات سوری شرکت کننده ، نماینده ما است » برگزار شد .

یکی از اهالی جولان اشغالی گفت : طبیعتا ما در اینجا حامی و پشتیبان مواضع هیات قهرمان اعزامی خود به ژنو هستیم . این قهرمانان در واقع هم و غم ملت سوریه را به دوش می کشند و امانت ملت سوریه در دست آنها قرار دارد . این افراد از حق ما و ضمیر و وجدان ما دفاع می کنند . ما از همین جا در جولان به آنها تبریک می گوییم .

حمود طربیه یکی دیگر از شهروندان اهل جولان گفت : ما امروز در بلندی‌های جولان با هیات اعزامی سوریه به ژنو اعلام همبستگی می کنیم و از قهرمانی آنان از جمله به چالش کشیدن جان کری وزیر خارجه آمریکا توسط ولید المعلم وزیر خارجه کشورمان تقدیر می کنیم . این یک موضع شرافتمندانه از جانب سوریها بود .

شرکت کنندگان در این جشن بر اطمینان خود نسبت به هیات اعزامی دولت سوریه تاکید کردند و گفتند این هیات تنها نماینده ملت سوریه و اهالی جولان است .

شیخ سلمان العنیتر از اتباع فلسطینی گفت :سوریه هرگز از حاکمیت خود و تصمیم گیری‌ها و مواضع مستقل خود هرگز عقب نخواهد نشست .

سعید الکحولی یک شهروند دیگر گفت :خداوند ، ملت و ارتش سوریه و رهبران آن را حمایت کند  . ما از هیات سوری اعزامی به ژنو دو حمایت می کنیم .

ساکنان جولان بر ضرورت برگزاری مذاکرات سوری - سوری آن هم در خاک خود سوریه بدون هرگونه دیکته خارجی و بر خلاف تلاش مخالفان سوری که سعی می کنند هرگونه مذاکره را به شکست بکشانند ،  تاکید دارند .

در همین حال منابع سوری اعلام کردند: تظاهراتی در حمایت از سوریه و هیئت رسمی گفتگو کننده آن در ژنو از سوی ساکنان حلب برگزار شد.

در این تظاهرات که در خیابان های الجمیلیه و فیصل برگزار شد تظاهرات کنندگان شعارهای در حمایت از وحدت ملی و ضد گروه‌های تروریستی و حامیان آنها شامل کشورهای استعمارگر و  برخی کشورهای عربی سر دادند.

این منابع بیان کردند: موفقیت‌های هیئت رسمی سوریه ثابت کرد که سوریه بر حق است و آنچه اعضای ائتلاف مطرح می‌کنند باطل است.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند که هیئت رسمی دولت سوریه در واقع هیئت اصلی و نماینده واقعی مردم است و باید با تفکرات وهابی افراطی مقابله شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.