سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت:

سلامت وارد کتب درسی دانش‌آموزان می‌شود

برای افزایش آگاهی سلامت جامعه به خصوص دانش‌آموزان قرار است آموزش سلامت وارد کتب درسی و برنامه‌های فوق برنامه آن‌ها شود.

دکتر رفیعی‌فر مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که علاوه بر آموزش که در مراکز بهداشتی و درمانی صورت می‌گیرد، آموزش را وارد مدارس کنیم. 

وی با بیان اینکه این آموزش از سطح دبستان تا دبیرستان و با همکاری آموزش و پرورش انجام خواهد شد، افزود: آموزش در این دوره سنی می‌تواند بسیار تأثیرگزار باشد چراکه رفتارهای کودکان و نوجوانان در حال شکل‌گیری است و همین موضوع می‌تواند به یادگیری آن‌ها کمک شایانی کند و امیدوار باشیم که آموزش‌ها تأثیر گزار باشند. 

رفیعی‌فر ادامه داد: آموزش‌ها به این صورت خواهد بود که سلامت و بهداشت در برنامه‌های درسی و برنامه‌های فوق برنامه حضور جدی داشته باشند و خود دانش‌آموزان را درگیر آموزش همسالان خود کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه با این آموزش‌ها امیدواریم به جایی برسیم که وقتی دانش‌آموزان از نظام آموزشی کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، بتوانند رفتارهای پرخطر را مدیریت کنند و از ابتلا به بیماری‌های سخت و واگیر پیشگیری کنند، عنوان کرد: در این بین باید مردم را به عنوان خالقین سلامت در نظر بگیریم تا با رویکرد خود مریض‌بینی زندگی کنند، چراکه ثابت شده سلامت در لایه‌های زندگی مردم رشد می‌کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.