سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزعبی :‌ آمريکا با کمک قطر و ترکيه نقش زيادی در حوادث سوريه دارند

وزیر اطلاع رسانی و معاون رئیس هیات اعزامی سوریه به ژنو دو بار دیگر با متهم کردن آمریکا و ترکیه و قطر به حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و دامن زدن به ناآرامیها ، بر ضرورت تعامل و برخورد یکنواخت با مسائل انساندوستانه در سوریه و عدم تفکیک این مساله شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، عمران الزعبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تلویزیون سوریه در ژنو ، گفت : ما در همه جا  به لطف منطق و عملگرایی   دولت رفتار می‌کنیم و به کسانی که آزاد شده اند ، فرصت می‌دهیم تا به دامان کشور بازگردند اما با   سازمانهای تروریستی وابسته به دستگاههای اطلاعاتی خارجی که از روابط خود با ائتلاف ملی مخالفان نیز سخن می‌گویند،مقابله خواهیم کرد .

الزعبی تاکید کرد  آمریکا از طریق دستگاههای اطلاعاتی خود نقش زیادی در حوادث سوریه دارد و ترکیه و قطر نیز در این راه به آمریکا کمک می‌کنند . 

وی افزود : هزاران نفر از افراد ربوده شده وجود دارند که بیش از دو سال در دست تروریستها هستند و هیئت ائتلاف که خود را مخالفان می‌نامند ؛ باید فهرست اسامی آنان را اعلام نماید و ما آنها را مسئول آزادی این افراد می‌دانیم .

الزعبی  خاطر نشان کرد  : هیئت اعزامی دولت سوریه به ژنو به شکل جدی و کامل ، توصیه های بشار اسد رهبری سوریه را اجرا می‌کند و در عین حال بیانگر موضع همه سوریها و آرزوهای آنها مبنی بر بازگرداندن ثبات و امنیت و زندگی به سوریه است . 

این هیات از جانب رئیس جمهور سوریه مکلف و مامور شده است و برایش مساله اصلی « کل کشور سوریه » است .  به عنوان مثال ، مساله کمکهای بشر دوستانه ، همگی به خوبی می‌دانند ،اولویت اصلی رئیس جمهور و همگی ما بوده است و خواهد بود .

در جنگ علیه سوریه و همگی بحرانها ما همگی به یکدیگر کمک کرده‌ایم . هیئت سوری بر اساس توصیه‌ها و  منطق و عملگرایی دولت اقدام می‌کند و بر این اساس هیچ تفاوتی میان شهروندان سوری نیست . همانگونه که  شهروندان حمص نیازمند دریافت کمک هستند ساکنان منطقه کارگری «عدرا » نیز که تحت محاصره و اوضاع و جنایت وحشیانه قرار دارند ؛ آنها نیز نیاز به دریافت کمک دارند . همچنین ساکنان « نپّل »  و «الزهرا»  و بسیاری از مناطق از جمله حوران ،دیرالزور ، حلب ، ریف حلب و همه مناطق نیازمند دریافت کمک هستند .

دولت با همه مردم بر اساس منطق و عقل واحد برخورد خواهد کرد و می‌خواهد به همه آنها کمک برسد .


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، زعبی ، ژنو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.