سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"حازم ببلاوي": ژنرال سيسي برخلاف مبارک به دعوت مردم در انتخابات شرکت مي کند

نخست وزیر موقت مصر گفت تفاوت ژنرال عبدالفتاح سیسی با حسنی مبارک این است که وی با دعوت مردمی قصد دارد در انتخابات شرکت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان؛  حازم ببلاوی نخست وزیر موقت مصر در گفتگو با فرید زکریا در حاشیه اجلاس داوس گفت تفاوت های زیادی میان ریاست جمهوری مبارک و تلاش ژنرال سی سی برای ریاست جمهوری مصر وجود دارد. پیش از آنکه مبارک تصمیم بگیرد رییس جمهور مصر شود هیچ کس از وی نخواست که در انتخابات شرکت کند با این حال ژنرال سیسی تحت فشار مردمی قرار دارد که خواستار حضور وی در انتخابات شده اند. این مسئله پیش از تا حدی درباره ژنرال شارل دو گل در فرانسه و ژنرال آیزنهاور در آمریکا روی داده است. این دو شخصیت به هیچ وجه با شخصیت های نظامیشان شناخته شده نیستند آنها نمادهای ملی بودند. آنها در لحظاتی بسیار حساس مورد استقبال مردم قرار گرفتند زیرا مردم احساس می کردند آنها می توانند هدایت کشور را در دست بگیرند. وی گفت افرادی که اکنون ژنرال سیسی را به شرکت در انتخابات دعوت کرده اند در پادگان های نظامی نیستند آنها اکنون در خیابانها هستند و زنان نیز در صف نخست قرار دارند. البته نباید فراموش کرد که ژنرال سیسی از ویژگی های ظاهری نیز برخوردار است.
ببلاوی درباره تحولات دو سال اخیر مصر گفت من یکی از افرادی هستم که بر این باورم که تنها راه پیشرفت ارتکاب اشتباه است بدون آزمون و خطا بشریت یاد نمی گیرد. همه ما متاسف و ناراحت هستیم که می بینیم اشتباهاتی صورت گرفت با این حال این مرحله نخست بود با این حال همانطور که پیش از این گفتم اگر ما اشتباه نکنیم هیچگاه یاد نخواهیم گرفت. فکر می کنم ما اکنون در حال یاد گرفتن هستیم با این حال به شیوه ای بسیار دشوار در حال یادگرفتن هستیم. ما در حال پرداخت بها هستیم با این حال به اعتقاد من نتیجه نهایی برای خود ما و نسل آینده در حال ترسیم شدن است.
وی گفت اخوان المسلمین مصر رویای حکومت اسلامی را داشت با این حال در زمان حکومت با مشکلات مدیریتی روبرو شد. باید اعتراف کنم اخوان المسلمین تجربه ای طولانی در این زمینه دارد که طی رژیم های مختلف به حیات خود ادامه دهد با این حال چیزی که این گروه یاد نگرفته است حکومت است آنها توانستند در طول دولت های مختلف به حیات خود ادامه دهند با این حال زمانی که به قدرت رسیدند نتوانستند به درستی حکومت کنند.
وی در واکنش به سئوال فرید زکریا درباره انتشار گزارش هایی درباره نقض گسترده حقوق بشر در مصر گفت آنچه اکنون شاهد آن هستیم نمایش تصویری تحریف شده از مصر است. گزارشهای زیادی درباره اینکه مقصر انفجار خط لوله ها، ساختمانهای دولتی ،مدارس، ایستگاههای مترو، در مصر کیست منتشر نمی شود. گزارشهای مشخصی منتشر می شود که تنها در آن به بازداشت فعالان سیاسی منتشر می شود. ممکن است برخی از این افراد بی گناه باشند با این حال کمی ناعادلانه است که درباره انفجارها و کشتارهایی که در مصر صورت می گیرد هیچ سخنی گفته نمی شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.