سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکلت پوشیدنی غول پیکر +عکس

دانشمندان اقدام به ساخت پروتز رباتیگی با ارتفاع 5 متر و وزنی معادل 3500 کیلوگرم نموده‌اند که با مهارت تمام توسط سرنشین انسانی حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران؛ تیم تحقیقاتی به سرپرستی جاناتان گرد نپش بر روی پروتز رباتیکی با هدف افزایش قابلیت افراد و توانمندی در کمک رسانی به مردم کار می‌کند که به عنوان یک پوشش خارجی غیر فیزیکی برای انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پرتوز غول آسا با وزنی معادل 3500 کیلوگرم و قد 5 متر به عنوان یک غول مکانیکی است که به سرنشینی یک انسان با سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت می‌نماید که این سرعت معادل سرعت انسانی در حال دویدن است، همچنین لازم به ذکر است برق مورد نیاز این پروتز از طریق باطری‌های لیتیوم یونی و یا موتورهای الکتریکی (کیلووت 320) تامین می‌شود.


مساله قابل توجه این است که کنترل پروتز رباتیک توسط تمام بدن انسان هدایت کننده آن صورت می‌گیرد. بدن سرنشین از پنج نقطه به صندلی مهار می‌شود و با کنترل و دستور گرفتن از سوی سرنشینی مانند یک گوریل شروع به حرکت و جست خیز می‌کند. این ربات دارای هشت مفصل حرکتی بوده و تحت کنترل سرنشینی در جهت عقب و جلو حرکت کرده و از تمام بدن خود استفاده می‌کند.

با استفاده این پروتز رباتیکی احساسی شبیه به دوچرخه سواری به سرنشینی آن دست می‌دهد، این در حالی است که نیروی او به اندازه 60 تا 100 برابر تقویت شده است.

این طرح که با نام Tippett شناخته می‌شود توسط شرکت سازنده‌اش در حال تکمیل و توسعه بیشتری می‌باشد به گونه‌ای که سرنشین آن جهت استفاده از تمامی قابلیت‌های دستگاه نیاز به دانش عمیقی نداشته باشد.

کار بر روی طرح تا سال 2015 به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرعت ، پروتز ، باطری ، پوشش ، انسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.