سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

معاینه ی 4762 کودک در طرح غربالگری بینایی سنجی کامیاران

کارشناس پیشگیری بهزیستی کامیاران از معاینه ی چهارهزار و هفتصد و شصت و دو نفر کودک کامیارانی در طرح غربالگری بینایی سنجی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،حسینی گفت:پس از اجرای مراحل غربالگری (معاینه اولیه کودکان)در سطح شهر و روستاهای حومه، بینایی‌سنجی کودکان مشکوک به مشکلات بینایی، چهارصد و شصت نفر از کودکان زیر شش سال مشکوک برای رفع انحراف و یا مشکل بینایی به پزشک معرفی شده اند.
وی افزود:از روز پنجشنبه تا کنون به مدت سه روز متوالی کودکان مشکوک به بیماری توسط اپتومتریست اعزامی از شهرستان کرمانشاه مورد معاینه قرار گرفته اند که طبق تشخیص پزشک مربوطه تا این لحظه برای پنجاه نفر از کودکان مورد معاینه، عینک تجویز شده و 4 کودک نیازمند عمل جراحی در طرح بینایی سنجی شناسایی شدند.
کارشناس پیشگیری بهزیستی کامیاران با بیان اینکه برنامه هاي پيشگيري از معلوليتها از اهداف بزرگ بهزیستی است اضافه کرد: میانگین شیوع اختلالات بینایی و تنبلی چشم در کودکان به ترتیب شش درصد و 1.4 درصد است که بهترین سن برای پیشگیری این بیماریها بین سه تا شش سالگی است.
 حسینی با اشاره به غربالگری بالغ بر چهارهزار کودک در طرح بینایی سنجی سال گذشته گفت: سیصد و ده نفر از چهارهزار کودک سال گذشته به مرحله ی بینایی سنجی ارجاع داده شده و مورد معاینه قرار گرفتند که نه نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته و برای هفتاد نفر از کودکان معاینه شده عینک تجویز شد.



انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.