سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جمعیت هلال احمر تأکید کرد:

آموزش همگانی و تمرکززدایی بهترین راهکار مدیریت بحران

دبیرکل جمعیت هلال احمر،‌ آموزش همگانی و تمرکز زدایی را بهترین راه مدیریت بحران در جوامع شهری امروز عنوان کرد و استفاده بهینه از فرصت‌ها در کشور را نقطه‌ی عطفی برای مقابله با بسیاری از حوادث دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛‌ موسوی در همایش کاهش خطر پذیری بلایا و مدیریت بحران در مناطق شهری که با حضور مقامات و مدیران ارشد جمعیت هلال احمر و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ برگزار شد،‌گفت: کشور ما با 34 حادثه مهم جزء کشورهای حادثه خیز است و باید خیلی از حوادث را قبل از وقوع پیشگیری کرد، نه اینکه پس از رخ دادن به دنبال برنامه‌ریزی و مدیریت بحران بود.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در کشور برنامه جامعی وجود ندارد و برنامه‌های کلان ، فقط در سطح نوشتاری است و مشکلات اقتضایی و انفعالی کشور را رفع می‌کند و اگر برنامه‌ بلندمدتی نوشته می‌شود ، در لایه‌ی سیاست راهبردی باقی می‌ماند.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی نداشتیم، گفت: در کاهش خطر پذیری ، تفاوتی با سال‌های گذشته نداشته‌‌ایم و با پیشرفت روزافزون دانش بشری هنوز نتوانستیم در مقابل حوادث آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از تهدیدها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد، بیان داشت: کشور ما دارای مواهب بسیاری است ، اما با وجود خشکسالی، بارندگی‌ها تبدیل به سیل و سیلاب می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر مقابله با بحران را در تمرکز زدایی عنوان کرد و افزود: تا زمانی که آموزش‌ها،‌امکانات ، مشاغل در نقطه‌ی خاصی متمرکز باشد، نمی‌توان انتظار داشت که مردم در شهر‌ها تجمع نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به یک برنامه‌ریزی جامع ملی و اجرای طرح آمایش سرزمینی نیازمند هستیم که با توجه به امکانات هر منطقه ، برنامه‌ریزی منطقی و اصولی در مواجه با عنوان را داشته باشیم.


انتهای‌پيام/

برچسب ها: تمرکززدایی ، آموزش ، هلال ، احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.