سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

گردشگری سرعین فقط به بهار و تابستان محدود نشود

رییس شورای اسلامی شهر سرعین گفت: گردشگری در کنار کشاورزی صنعت مهم و درآمدزای منطقه است که تنها به فصول‌ بهار و به خصوص تابستان محدود شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد صبوری امروز ‌در نشست خبری ستاد برگزاری جشنواره زمستانی سرعین با اشاره به اینکه جهت رفت استان اردبیل و به خصوص شهرستان سرعین از گردشگری فصلی و مقطعی به برنامه ریزی مدون نیاز داریم، افزود: گردشگری در کنار کشاورزی، صنعت مهم و درآمدزای منطقه است که تنها به فصول ‌بهار و به خصوص تابستان محدود شده است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه مورد بی مهری قرار داریم، بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره هزینه‌ای حدود پنج تا شش میلیارد ریال پیش بینی شده که حدود 50 درصد شهرداری، 25 درصد آبدرمانی‌ها، 20 درصد هتل‌داران و پنج درصد هزینه‌ها را آب منطقه‌ای برعهده گرفته است.

صبوری بیان کرد: برای برون رفت از این وضعیت برگزاری جشنواره زمستانی در دستور کار قرار گرفت تا با معرفی ظرفیت‌ها و جلب توجه بخش خصوصی، گردشگری را از حالت مقطعی به صورت دایمی تبدیل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر سرعین همچنین در خصوص پیست اسکی آلوارس گفت‌: این پیست از حدود سه هفته گذشته بازگشایی شده و در روزهای آخر هفته آماده پذیرایی از علاقه مندان ورزش اسکی است.

وی از اختصاص حدود 500 میلیون ریال برای تسطیح با تلاش جاده آلوارس توسط مدیریت توسعه گردشگری و هیات اسکی خبر داد و گفت: با کمک فدراسیون اسکی‌ دستگاه برفکوب با تخفیف 75 درصدی به مبلغ یک میلیارد ریال در اختیار استان قرار داده شده است.

صبوری در ادامه افزود: به منظور رونق هرچه بیشتر و معرفی آلوارس در سطح کشور، برای برگزاری مسابقات قهرمانی اسکی جوانان کشور در این پیست از سوی‌ "ساوه شمشکی" قول مساعدی داده شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سرعین ، گردشگری ، در ، بهار ، تابستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.