سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بخش رقابتي آواز جمعي؛

كر "صمات" به شش زبان دنيا اجرا مي‌خواند

سرپرست گروه كر "صمات" از اجراي قطعات اين گروه به شش زبان دنيا و زبان ايران باستان، در جشنواره موسيقي فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره موسيقي فجر، گروه کر «صمات» در بخش رقابتي آواز جمعي شركت‌ كرده است.
 
آزاده عظيمي درباره اجراهاي اين گروه گفت: در اين جشواره تمركز گروه كر «صمات» بر روي قطعاتي به زبان​‌هاي مختلف است.
 
سرپرست گروه كر صمات درباره اجراي پيش رويش در جشنواره توضيح داد: رپرتوار ما كلاسيك است و قطعاتي از دوران رنسانس، باروك، رمانتيك، كلاسيك و مدرن را در بر خواهد گرفت.
 
وي افزود: قطعات به زبان​هاي ايتاليايي، فرانسوي، آلماني، اسپانيايي، لاتين و فارسي اجرا خواهد شد و البته اجراي يك قطعه ويژه نيز در برنامه ما گنجانده شده است كه يكي از قطعات مشهور كلاسيك است و من آن را براي گروه كر تنظيم كرده​ام و اين اثر به زبان ايران باستان اجرا مي​شود.
 
عظيمي درباره انگيزه​اش از حضور در جشنواره موسيقي فجر بيان كرد: اعضاي گروه كر «صمات» علاقه زيادي به كنسرت در جشنواره موسيقي فجر داشتند و من هم به خاطر علاقه اعضاي گروه اين قطعات را تنظيم كردم و مشغول تمرين براي شركت در جشنواره هستيم.
 
 
 
آزاده عظيمي درباره اين دوره از جشنواره موسيقي فجر گفت: در حال حاضر همه امور جشنواره به خوبي در حال پيش رفتن است و اين روند جاي تشكر دارد.
 
اين هنرمند كه امسال در بخش رقابتي جشنواره شركت كرده است، اظهار كرد: بخشي از جشنواره به صورت رقابتي برگزار مي​شود كه ما هم در اين بخش شركت كرده​ايم اما ديدگاه شخصي من به موسيقي متفاوت است زيرا من موسيقي را مسابقه​اي يا رقابتي نمي​بينم اما اين در حالي است كه فكر مي​كنم در مجموع كنسرت گذاشتن زيباست.
 
گروه كر «صمات» به رهبري آزاده عظيمي در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر و در بخش آواز جمعي رتبه نخست را كسب كرده بود.
 
رهبر گروه كر صمات ادامه داد: اميدوارم بعد از جشنواره حمايت از گروه​هاي جوان ادامه داشته باشد تا هنرمندان اين عرصه هم دلگرم​تر شوند.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری "حسن ریاحی" برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.