سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

آبگیری سد گیوی تا پایان سال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سد کوثر که یکی از سدهای مهم و اساسی جنوب استان اردبیل است تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری‌بنه خلخال دیروز در بازدید از سد کوثر در گیوی اظهار داشت: آنچه به کند شدن این طرح منجر شده عدم تأمین منابع اعتباری و برخی نارضایتی‌های پیمانکاران بوده که به دلیل تزریق نشدن منابع نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: دولت یازدهم در بودجه‌ای که تقدیم مجلس کرده و مقرر شده که برای طرحهای با پیشرفت بالای 90 درصد منابع اعتباری اختصاص یابد، سد کوثر یکی از این طرحهای اساسی و زیربنایی است که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده این سد به صورت کامل تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه خاطر نشان کرد: طولانی شدن زمان اجرای این طرح اهالی منطقه را ناراحت کرده و سبب تأخیر در اجرای شبکه پایاب این سد شده که خود کشاورزان نیز از طولانی شدن زمان اجرای آن گله‌مند هستند.

این نماینده مجلس سد کوثر را از بزرگترین سدهای خاکی استان اعلام کرد و ادامه داد:‌ ظرفیت ذخیره‌سازی آن حدود 76 میلیون متر مکعب است که قطعاً با بهره‌برداری از آن جنوب استان می‌تواند در مسیر توسعه واقعی قرار گیرد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این سد عظیم علاوه بر اینکه 10 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود فرصتی برای کشت‌های متعدد در منطقه و رونق باغداری فراهم می‌آید که در این باب انتظار ما این است که بیش از هر زمان دیگر طرح‌ها با قوت و قدرت ادامه یافته و بستر بهره‌مندی هموطنان از آن به شکل مطلوب فراهم آید.

جعفری‌بنه خلخال در مورد برخی از طرحهای نیمه‌تمام منطقه نیز بیان کرد: یکی از درخواست‌های ما به کمیسیون تلفیق افزایش بودجه‌های عمرانی و ظرفیت تخصیص منابع اعتباری به استان‌هاست که در این زمینه تکمیل طرحهای نیمه‌تمام به ویژه در حوزه راه‌سازی در خلخال و کوثر هدف‌گذاری‌های اصلی و برنامه‌های جدی است که بدون کمی و کاستی اجرایی و عملیاتی شده و شاهد به ثمر نشستن این توانمندی و قابلیت بی‌نظیر هستیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: خلخال ، آبگیری ، سد ، گیوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.