سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اديب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت ایجاد دفاتر الکترونیک قضایی در جهت افزایش سرعت رسیدگی به امور دادرسی

يک حقوقدان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پیشرفت و سرعت رسیدگی به امور قضایی مردم، مؤثر بوده و مانع صرف وقت و انرژی زیاد در امور دادرسی می‌شود.

"محمد ادیب" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با دفتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: به موجب خدمات الکترونیک قضایی، ثبت و آغاز برخی دعاوی با هدف تسهیل امور قضایی مردم، به دفاتر قضایی سپرده شده است.
 
وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای جهان بیشتر از 20 سال است که با تکنولوژی الکترونیک قضایی کار می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از مردم کشور ما از این سیستم اطلاعی ندارند.
 
ادیب با اشاره به ناآشنایی شهروندان با دفاتر الکترونیک خدمات قضایی تصریح کرد: دلیل بخش مهمی از تجمعات و شلوغی‌های دادگاه‌ها، بی‌اطلاعی مردم از وجود و نحوه کارکرد دفاتر خدمات الکترونيک قضایی است.
 
وی تاکید کرد: دفتر خدمات الکترونیک قضایی در پیشرفت و سرعت رسیدگی به امور قضایی مردم، مؤثر و مانع از صرف وقت و انرژی زیاد در امور دادرسی می‌شود.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: آموزش مسائل قضایی، موجب آشنایی بیشتر مردم با موضوعات حقوقی شده و همین امر سبب تردد کمتر آنها به مراکز دادگستری می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.